Ny hjælm?

Marvin

Trådstartare
Hur noga ær ni med att byta hjælm efter att ni fallit av?
Och ni som har såna dær dyra hjælmar, hur har ni råd?

Jag brukar inte ramla av så ofta, men nær jag væl gør det så gør jag det med besked, och landar oftast på huvudet. Igår gjorde jag det igen. :crazy::mad: Small hårt med bakhuvudet først. Kænner att jag kanske inte borde anvænda den hjælmen mer, men har inte direkt lust/råd att køpa en ny.

Damn! :mad::crazy:

Sv: Ny hjælm?

Precis vad jag oxå undrade eftersom jag slängdes i backen i förrgår. Min hjälm är ny sedan förra året då tidigare fått utstå både många år och endel smällar. Jag slod i bakhuvudet denna gången men inte särkskilt hårt så jag kommer inte byta ut den. Men jag vet att jag borde eg... En rejäl smäll hade jag nog gjort det dock.

Btw, vart befinner du dig nu utan ä o ö???

jag byter om jag slagit i med huvudet. det ska man göra, hjälmen kan få sprickor inuti som gör att nästa gång så skyddar den inte alls.

jag byter om jag slagit i med huvudet. det ska man göra, hjälmen kan få sprickor inuti som gör att nästa gång så skyddar den inte alls.

Det ær ju det jag vet. Men om man ramlar av ofta, ska man byta hjælm en gång i veckan då eller?? Och om man inte kan få tag på en ny hjælm direkt, ska man låta bli och rida då? Igår kravlade jag mig upp igen och red færdigt hæsten, och sen red jag en hæst till (med ridbyxorna fulla med sand. :p)

Åh, vad irriterad jag blir!! :mad:
Ska rida igen i morgon, får væl åka førbi hæstbutiken som ligger på vægen och hoppas att de har nån hjælm i min prisklass.

(Hæst-:devil:! :mad::angel:)

Mina gamla hjælmar har fått utstå en hel del, dærfør køpte jag den hær førra sommaren, men den har legat hemma i Sverige och ær kanske anvænd max 15 ggr på detta året.

Min andra gamla hjælm har jag haft nere i Ungern, och den har jag också slængt i backen under året. Kanske inte lika hårt då.

Btw, vart befinner du dig nu utan ä o ö???

Norge!

Ær det Tiger som slænger av dig?

Haha, vad f*n gör du där nu då :p

Nej nej, min underbara ängel bara glänser vart enda pass :love: Helt bedårande är han :) Nu kan han dessutom springa lös framför mig när vi är ute o joggar, han busar iväg o stannar sedan och väntar in långsamma mig, min lilla prins :)

Det var en annan 4-åring som skulle hit o gå lite i backar. Så sa ryttarinnan att hon var lite tjurig ibland o stannade lite så jag valde en runda med lagom med backar o lite att titta på, bla rinnande vatten. Hästen betedde sig på ett enlig oss båda rätt trist vis vid ett tillfälle och jag fick sitta upp lite. Och jag är en sådan mes när jag sitter upp först så hon slängde mig i backen typ direkt :p Sen visste jag ju mer hur hon gjorde och då satt jag kvar minsann :cool: Och hästen gick över vattnet som ingenting efter lite korrigering.

Undra vad Tiger gör när jag åker av första gången.... Nu händer det säkert imon på clearroundhoppningen bara för det :p

ramlar du av såå ofta då? :p

slår du dig inte i huvudet så är det ingen fara.

själv ramlar jag aldrig av - när jag väl åker i backen så är det pga hästen har blivit en galen rodeo-oxe och slängt mig av. så jag har alltid skadat mig ganska illa. då känns det självklart att byta hjälm.

Haha, så det var ett sto som fick dig att bita i græset! :D

Jobbar ju i Norge, øver sommaren bara.

Jag brukade inte heller ramla av. På øver tio år ramlade jag inte av en enda gång (trots att jag jobbade i galoppstall och fælttævlansstall). Sen har jag trillat av lite då och då, fram tills i vintras nær jag pløtsligt blev avkastad 4 ggr på några veckor.

Har en tendens till att landa på huvudet. :crazy:

Den hæsten som kastade av mig i søndags kan jag nog fara av igen, ska rida henne mer, och hon ær stor och stark och det bocksprånget kom från ingenstans, jag hade inte en chans.

Klart det var ett sto, jag och ston går liksom inte ihop, det bara är att inse :D

Förutom de välavlade som inte har sådana "stotendenser", de är alltid som små glada änglar :bow:

Det är nog till att bita i sura äpplet och köpa ny hjälm!

Vad är det för räliga kusa du hittar!?:angel::D
Hoppas det är en riktig fining!!

Tja.. När man väl har utvecklat en landningsteknik så behöver man inte köpa en ny hjälm stup i kvarten ;)

Åh, lär mig! Jag faller alltid pladask och slår mig på höften/svanskotan eller lite längre upp i ryggslutet. Gör fortf ont :mad:

Men idag slapp jag sitta upp på ponnyn :banana:

Tryck in huvudet mot bröstet, då landar man på ryggen ;) Kanske inte så hälsosamt, men har man märkeshjälmar är det värt risken :devil:

:rofl: Jag är alltid helt fokuserad på hästen och blåhåller i tygeln (dumt, jag vet) så jag landar mer eller mindre pladask bakåt trots att jag innan jag ölandat vill upp på ryggen igen :D Jag blir alltid så irriterad när jag känner att jag verkligen är på väg av och vill bara upp igen och tala om för hästen att den inte får bete sig hur som helst (av de anledningarna jag trillat av mest).

hmm.. det är ju annorlunda när man inte rider i ridhus.. :angel:

Ut och träna, imon kväll vill vi bukare veta hur man skyddar sin kära hjälm bäst a lá skogsmulle :idea::D

"När man inte rider i ridhus" :rofl: Jag rider 7/12/365 i skogen ;) Om jag inte är på träning, och det är sällan med unghästar.

Vet inte ens om jag åkt av på någon ridbana någon gång, kanske någon tävling eller dyl. Iofs har jag inte åkt av så mycket men då det sker är det i princip 100 % unghäst som inte lärt sig hantera sig själv ännu.

Tryck in huvudet mot bröstet, då landar man på ryggen ;)

Det är ju det jag gör! Om jag hinner inse att jag är på väg av... Då landar jag på nacken/övre delen av ryggen och brukar inte slå mig alls. Fast den här hästen är minst 20 cm högre än de jag brukar rida, gamla beräkningarna stämmer inte då.

men då borde du ju landa på ryggen/rumpan ist ;)

Jag byter vääldigt sällan hjälm. Och ramlar väl av med jämna mellanrum :p Men jag bytte faktiskt ut en 4 år gammal hjälm i våras! Den hade varit med om tre omkullridningar/avslängningar (ordentliga) och en massa avramlingar. Kom dock aldrig på tanken att byta den förrän i våras. Har en "tävlingshjälm" också, den är nog runt 3 år men använd betydligt mindre och har inte ramlat av så många gånger i den. Eg borde jag byta ut den också nu, men jag vet inte riktigt vad jag vill ha :p Eller eg en JW sammetshjälm, men den har jag inte råd med just nu.

Liknande trådar

Relationer Efter vi åkt hem ifrån min pojkvæns væns 40 årsfest kænner jag att jag behøver lite pepp, tips och idéer utifrån... eller så vill jag...
Svar
18
· Visningar
2 618
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka