Ny hjälm?

P

Punkity

Häromdagen trillade jag av min häst ganska illa. Ena knät gick åt fanders så jag fick åka till akuten. Inga huvudskador som tur var, men jag slog ändå huvudet i marken ganska kraftigt, tillräckligt för att jag ska vara orolig över min hjälm. Finns det nån försäkring som går in och täcker kostnad för en ny hjälm? Tänk om de till exempel behövt klippa upp stöveln? Summa sumarum: Finns det någon försäkring som täcker skador på utrustning?
 
Sv: Ny hjälm?

Ja, det tror jag. Det är väl en vanlig olycksfallsförsäkring om du är skadad, och din vanliga hemförsäkring om dina saker är skadade. Är inte 100 men jag tror det i alla fall. Ring till ditt bolag och kolla.
 

Liknande trådar

Utrustning Jahopp. Ponny-:devil: reste sig, högt. Jag hann tänka "helvete nu slår vi över", sedan åkte jag av bakåt medans ponny-:devil: landade...
Svar
18
· Visningar
2 245
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 558
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att provrida på en ny ridskola tycker jag är både spännande och lite jobbigt. Spännande säger väl sig självt, men det jobbiga för mig är...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp