Bukefalos 28 år!

Ja jag har alltså tappat bort min fina digitalkamera (som jag f.ö hade massor av bilder på som jag än inte hunnit föra över till datorn), men eftersom den ändå var ganska gammal (3-4 år, den kunde inte fota normalt längre) så ska jag önska mig en ny kamera!

Nån som har ett tips på en bra digitalkamera som inte är alltför dyr (ska önska mig den i födelsedaxpresent så den får inte kosta så himla mycket..) och som är bra? Jag vill ha en kamera som tar skarpa bilder med bra färger, hehe :) Kram!
 
Sv: Ny kamera!

Kolla canon ixus-serien.
Fina kameror till bra pris.
 
Sv: Ny kamera!

Google is your friend..!

Gå in på affärer och fråga och hör efter.
Bästa sättet att få en kamera man tycker om är att prova den..
Och att höra med en utbildad personal är alltid bättre än att låta höra andras kommentarer som oftast passar just den personen och då låter kameran som en kamera som förtjänar en grammy.. ><
 
Sv: Ny kamera!

Jag har en canon IXUS 60, jätte bra kamera och inte allt för dyr. rekomenderar verkligen den :laugh:
 
Sv: Ny kamera!

hehe ja men kameradjungeln råkar vara oerhört djup och snårig, så jag undrar bara om nån kan tipsa om en kamera som jag skulle vilja ha (alltså en digitalkamera som inte är alltför dyr och har bra skärpa och många starka färger.) gärna under 2500 :)

tack ni som tipsat! ska kolla in den där canon-kameran! :D Kom gärna med fler förslag :D
 
Sv: Ny kamera!

Jag skulle också rekomendera canon ixus serien, den senaste modellen då. ju nyare desto bättre :p
 
Sv: Ny kamera!

Hmm, ja.. Om det var för bildernas skull, så hade jag skarpt rekommenderat Ixus 60/70. MEN, alla min kompisar , liksom jag.. Har haft mkt problem med den kameran. Faktiskt idag, så var jag ute med min hund och fotograferade, helt plötsligt så bara blev skärmen helt svart, men det gick att fotografera ändå, men det är ju inte så kul om man inte ser vad man fotograferar :angel:
Har hört med mina kompisar och den ena kompisens kamera har gjort exakt likadant, den andra har haft mycket problem med "innehållet" i kameran och har behövts byta ut delar ur den. Men bi har inte haft kamerorna mer än max ett år.. :cool:

Men den tar väldigt fina bilder, så om det är för bildernas skull, och inte hållbarheten, så hade jag rekommenderat Ixusen :)
 
Sv: Ny kamera!

Nikon D 80 är en jättebra systemkamera tar jätte bra bilder och så kostar typ 8000 kr men de är den helt klart värd !
 
Sv: Ny kamera!

Hmm, ja.. Om det var för bildernas skull, så hade jag skarpt rekommenderat Ixus 60/70. MEN, alla min kompisar , liksom jag.. Har haft mkt problem med den kameran. Faktiskt idag, så var jag ute med min hund och fotograferade, helt plötsligt så bara blev skärmen helt svart, men det gick att fotografera ändå, men det är ju inte så kul om man inte ser vad man fotograferar :angel:
Har hört med mina kompisar och den ena kompisens kamera har gjort exakt likadant, den andra har haft mycket problem med "innehållet" i kameran och har behövts byta ut delar ur den. Men bi har inte haft kamerorna mer än max ett år.. :cool:

Men den tar väldigt fina bilder, så om det är för bildernas skull, och inte hållbarheten, så hade jag rekommenderat Ixusen :)

Jag har oxå en sån kamera och min har oxå blivit svart på skärmen, precis som om man tror att den dör fast det går fortfarande att fota, flera gånger.
Nu har jag lycktats lista ut att det är för att man kommer år en knapp, längst ner till höger är det på min.Trycker man bara på den så blir den normal igen. ;)
 
Sv: Ny kamera!

Nån som har ett tips på en bra digitalkamera som inte är alltför dyr (ska önska mig den i födelsedaxpresent så den får inte kosta så himla mycket..) och som är bra? Jag vill ha en kamera som tar skarpa bilder med bra färger, hehe :) Kram!

Nikon D 80 är en jättebra systemkamera tar jätte bra bilder och så kostar typ 8000 kr men de är den helt klart värd !

TS efterfrågade en Digitalkamera, inte en systemare
 
Sv: Ny kamera!

okej då.... menade så men skrev inte så glömde bort att man måste vara övertydlig i sin skrift
i min värld är "systemare" en Digital systemkamera men alla har ju inte samma
 
Sv: Ny kamera!

Det är det inte i min värld eftersom att den systemkameran jag har i min närhet är analog, det finns analoga kameror kvar faktist... ;)

jag sorterar upp kameror i analoga-digitala
kompakta-systemare
 
Sv: Ny kamera!

sorry de var jag som inte läste igenom så noggrant :angel:
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 946
Senast: Görel
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 444
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp