Bukefalos 28 år!

Ny laptop. Hjälp!!

bigganl

Trådstartare
Sonen (11 år) sparar till en ny laptop. Håller på och kollar lite olika alternativ, men vet ju inte vad som passar bäst. Han surfar, lägger upp youtubeklipp och framför allt så spelar han på den. Inga avancerade spel, men kompisarna vill gärna spela on-line spel (oftast Minecraft) tillsammans och hans nuvarande dator bara hackar och krånglar.
Det jag hittat nu som ligger i bra prisklass är:
Packard Bell
processor: Intel celeron B820 (2MB L3) 1.7 Hz. grafikkort: intel HDgrafics. Internminne 8 GB DDR3 1066 Hz och hårddisk 320 GB.

Acer AS5560
Peocessor AMD A serier dualcore A43305 (1MB L2). Internminne: 4 GB DDR3
1066 Hz upp till 8 GB (2 slots). Hårddisk 500 GB. Grafikkort: AMD radeon HD6480.

Acer V3571
Processor: Intel Core i3 (3MB 3L) 2.3 Hz Har inte de andra detaljerna på den här just nu.

Vad tror ni? Vilken kan passa bäst?
Hjälp en dataanalfabet. :D
 
Sv: Ny laptop. Hjälp!!

Finns det ingen som är hyfsat datakunnig som kan leda mig i rätt riktning?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min trogna stationära dator från 2006 börjar tycka livet är hårt nu.. Den var top of the line (och ohemult dyrt) när den kom, och har...
Svar
0
· Visningar
884
Senast: Alexandra_W
·
IT & mobiler Jag har bestämt mig till 99% nu att köpa en ny stationär dator. Funderade på Macmini ett tag, men har kommit fram till att fortsätta med...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: tim
·
IT & mobiler Ja kan nästan inget om datorer och vad alla saker betyder tex.. vad är detta tex och är det bra? Intel Celeron processor (PIIIIC 2,8...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: *star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp