Bukefalos 28 år!

Ny liten minigris

M

miamiamia

Vad ska man tänka på när man får hem en 8 veckors minigris kille?
Vi har sen tidigare en minigris vid namn Leffe som vi haft i 4 år, men han var 7 månader när vi fick hem honom.
Tror ni att dom kommer att vilja ha separata boxar eller en gemensam? Dom bor i stallet och där har leffe en egen box med ett berg av halm som han sover i. I övrigt så går han lös hela dagarna och kan välja vilken hage han har lust att vara i. Nu när äpplena börjar trilla ner så är han mestadels i vår trädgård. Tror ni att vi måste göra en hage åt den lilla i början?
/M
 
Sv: Ny liten minigris

Du kan nog släppa ihop dom men låt dom inte vara ensamna den första tiden dom träffas för troligtvis kommer den äldre grisen att tycka att den lille ska sättas på plats och det kan bli ganska brutalt, lika så när det är mat dax så se till att den lille får äta sin mat så inte kompisen hjälper till vilket han säkert ställer upp på :D Ang att göra en hage till den nya grisen eller ej kan jag inte svara på då mina har en hage och aldrig går lösa eftersom som på ingen tid möblerar om hela min trädgård :mad:
 
Sv: Ny liten minigris

Våran har aldrig bökat i trädgården tror att det beror på att han har sysselsättning på ca 8h mark. Hoppas att den nya blir lika bra!
/M
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 068
Senast: lundsbo
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
77 007
Senast: Klara
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 640
Senast: _Elly_
·
Tjatter Då var det dags för årets upplaga av Secret Santa! Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom reglerna en...
66 67 68
Svar
1 345
· Visningar
70 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp