Ny mobil, tips och råd

Kilauea

Trådstartare
Jag vet att med en mobil kan man numera ringa, smsa och surfa (typ). Jag söker en telefon där man kan göra följande saker, men även har lång batteritid.
Någon som har tips och råd? Just nu har jag en Nokia lumia 520 som efter senaste uppdateringen ger mig psykbryt och dessutom verkar vara på väg att ge upp (den har hållit hela två år, yay :banghead:).

Lång batteritid på en smartfån får man väl leta efter, men det kanske inte är en sådan du ska ha? Jag hade också lång batteritid som kriterium när jag köpt ny lur i somras. Det blev en Samsung Galaxy s2 Plus. Batteriet håller i cirka 2 dygn. Jag är ingen som sitter med mobilen i näven jämt, men har ovanan att spela sudoku på den, ringa ibland, ta lite bilder och filmsnuttar och lite annat.

Jobbmobilen är en iPhone (nummer okänt för mig men den ser inte ny ut). Den används endast till att lyssna av telefonsvararen och skicka ett och annat sms på. Batteritiden är ändå förvånansvärt bra. Nu har jag inte haft den så länge men en vecka håller den nog då den används så sparsamt.

Jag köpte en Sony Xperia Z3 compact. Den har väldigt bra batteritid, är vattentät och dammtät. Jag är supernöjd med den. Jag hade en Sony Xperia innan också, men batteritiden på den här nya är ju enorm skillnad på.

Hur länge kan man räkna med att en mobil håller nuförtiden? Vill inte lägga 4000 på en mobil som jag måste byta om ett par år. (Min nuvarande mobil är 2 år och har börjat krångla, visserligen i prisklassen 1000 kr men jag lägger hellre pengar på hundarna än på teknik :p)

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 378
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 713
Senast: MJLee
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
9 372
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter... 2
Svar
22
· Visningar
6 873
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31