Ny partner med starka åsikter

Ett vanligt samtal i går urartade i att han sa:

Jag har lust att slå något hårt i huvudet på dig.

Efter ca 45 när diskussionen pågått ett tag så sa han: Jag tror jag slår ihäl dig.

Idag har jag berättat detta för mitt ex (som jag litar på) o en vän. Om de händer mig något så vet dom hur dom ska tänka.

Tack för alla råd. Jag kanske inte är så aktiv framöver. Har lite att ta tag i.

Ps! Fick påbackning idag att jag hade glasögon isf linser för han tycker jag passar bättre i linser. Ds!

Stick så snart du kan.
Utnyttja ditt nätverk av vänner och släktingar.
ta råd av Kvinnojour eller liknande.
Ta bort honom från alla sociala medier.
Svara så fåordigt som möjligt på kommunikation.
Dokumentera alla hot. Polisanmäl hot om våld.
Fall inte för sockerdrypande ursäkter och förklaringar.
Var rädd om dig!
 
@norrsol. Du verkar ha tänkt väldigt klokt hittills, ex att kontakta personer som ev kan hjälpa via pm och inte öppet i tråden. Mitt, kanske överflödiga, råd är att fortsätta så och inte dela några planer här. Män med våldsamt beteende kan vara duktiga detektiver och flera här på forumet skulle gå snabbt att söka upp för den som vill. Kanske jag som är extra paranoid, men säger det i alla välmening. Var rädd om dig! ❤️
 
Jag finns i Helsingborg, har tillgång till bil och kan hämta dig med kort varsel om det skulle behövas. Sovplats går att ordna, hund/katt/barn är inga problem.

Mina råd är som många andras, flytta när han inte är hemma, gör det inte ensam och ta inte upp det med honom alls. Han behöver inte delges någon förhandsinformation, han behöver inte ges tillfälle att agera.

Var rädd om dig och tveka inte på att använda hjälpen som erbjuds dig här, folk vill dig väl och inser allvaret.
 
När du kommit ur bostaden och ska fixa eftersändning av posten. Ställ den på poste resante och staden du jobbar i, så kan han inte få reda på var du finns genom obetänksam brevbärare. Stå kvar som boende på gemensamma bostaden och gör bara tillfällig eftersändning.
 
Det är skillnad från att flytta och fly...du är på god väg nu, och ska "bara" ut genom dörren med hjälp av de som finns i din närhet, bukefalist eller ej, som du litar på.
Det praktiska med flytten går att lösa så snart du är ute ur hans klor.
Eventuella ekonomiska situationer som uppstår är jag säker på att vi kan lösa utan större problem på ett eller annat sätt.
 
Jag har läst genom hela tråden nu. Bra att du är på väg!

Tyvärr kan jag inte hjälpa med boende då jag har några trasiga själar inneboende just nu, så plats finnes ej. Jag ser också att många inom mitt område erbjudit. Vad bra!

Det finns ju en anledning till att fruarna i "stepford wifes" är robotar. Det går inte att leva upp till de idealen som vissa män och kvinnor vill ha, utan att man är en programmerad robot.
Det läskiga i sammanhanget är ju att denna person tror att du är en robot personen kan just programmera och att människans sinne faktiskt är så lätt att manipulera ibland att det lätt hoppar över till programmerings-mode.
 
Tack alla ni fina människor.❤
Jag har haft fullt upp, smider i det tysta.

Knepigt att smyga så. Jag raderar historik på mobilen o hoppas han inte hittar spår.

Han har dock inte varit lika aggresiv som förra veckan. Men humöret svänger fort.

Igår fick jag påbackning om maten att det inte var fläsk/bacon eller något kött i ugnspannkakan. Att jag hade för kort tröja osv......ja, ni förstår.😞

Jag skulle bara vilja gråta, men jag har inte tid. Jag får gråta sedan....
 
Tack alla ni fina människor.❤
Jag har haft fullt upp, smider i det tysta.

Knepigt att smyga så. Jag raderar historik på mobilen o hoppas han inte hittar spår.

Han har dock inte varit lika aggresiv som förra veckan. Men humöret svänger fort.

Igår fick jag påbackning om maten att det inte var fläsk/bacon eller något kött i ugnspannkakan. Att jag hade för kort tröja osv......ja, ni förstår.😞

Jag skulle bara vilja gråta, men jag har inte tid. Jag får gråta sedan....



Skönt att höra från dig! Och se till att komma bort därifrån fort fort :heart!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp