Ny partner med starka åsikter

Hejja dig @norrsol !
1. Ta hjälp så du inte är själv.
2. Packa och dra.

Min sambo, som är polis, berättade att de hade haft möjlighet att hjälpa en kvinna med just detta för några dagar sedan. Det är sällan de har så lungt att de kan hjälpa till med denna typen av "icke akuta" ärenden, men kvinnan fick poliseskort till och från lägenheten och hjälp med packningen i lugn och ro medan nyblivna exet snällt fick titta på.

Ta ingen skit!
 
Hejja dig @norrsol !
1. Ta hjälp så du inte är själv.
2. Packa och dra.

Min sambo, som är polis, berättade att de hade haft möjlighet att hjälpa en kvinna med just detta för några dagar sedan. Det är sällan de har så lungt att de kan hjälpa till med denna typen av "icke akuta" ärenden, men kvinnan fick poliseskort till och från lägenheten och hjälp med packningen i lugn och ro medan nyblivna exet snällt fick titta på.

Ta ingen skit!
Och jag fick hjälp av polisen att få bort min , grannarna stod i fönstren och tittade på när de satte honom i polisbilen. Då hade han stått och skrikit och tagit sönder skjortan , Jag älskar dig ju Korven :crazy:. Jo tack.
 
Vill flika in att när jag behövde flytta från mitt ex (inte alls akut) så fick jag tips från flera håll att ringa runt till bostadsbolagen. Flera som hade i lite mer akuta situationer fått boende så utan egentlig köplats i boenden som inte hunnit läggas ut ännu.

Kanske kan ge lite mer långsiktigt hopp som gör det en gnutta lättare att fly :heart
 
Vill flika in att när jag behövde flytta från mitt ex (inte alls akut) så fick jag tips från flera håll att ringa runt till bostadsbolagen. Flera som hade i lite mer akuta situationer fått boende så utan egentlig köplats i boenden som inte hunnit läggas ut ännu.

Kanske kan ge lite mer långsiktigt hopp som gör det en gnutta lättare att fly :heart
Sambon har ett hyreshus och jag pratade just med honom och dom skulle nog kunna ordna plats om det krävdes :love:
 
@norrsol Har följt tråden i tysthet, då jag själv varit i en liknande situation för femton år sedan. Jag reser bort i helgen, så känner du för att låna min lägenhet en vecka, så pm:a! Jag bor norr om Uppsala. Var rädd om dig och flytta NU! Allt som du ev lämnar efter dig är bara saker, det viktiga är att du klarar dig. :heart
 
Vill flika in att när jag behövde flytta från mitt ex (inte alls akut) så fick jag tips från flera håll att ringa runt till bostadsbolagen. Flera som hade i lite mer akuta situationer fått boende så utan egentlig köplats i boenden som inte hunnit läggas ut ännu.

Kanske kan ge lite mer långsiktigt hopp som gör det en gnutta lättare att fly :heart
Det där kan jag hålla med om, var likadant när jag blev uppsagt från mitt förra boende, hittade jag inget boende skulle jag stå utan boende. Ringde till ett bostadsbolag och kollade, de hade en etta som jag åkte och kollade på, var först lite tveksam men efter mycket bollade i tanken med för-/nacknackdelar så tog jag den. Jag bor kvar i den än, även om den bara var tänkt som en liten mellanlandning.

Är bara bostadsbolaget vettigt borde det inte vara några problem att hitta en lösning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp