Ny partner med starka åsikter

Fortsättningen får bli en annan tråd. För hur går man vidare som singel när man i stort sett aldrig varit det.
Man tar det från dag till dag. Sakta men säkert kommer du att finna din plats i dig själv och landa i dig själv.

Jag tog steget för tre år sedan. Hade aldrig bott själv, hade egentligen aldrig varit singel utan haft långa förhållanden. Skaffade egen bostad och helt plötsligt kom jag fram till att jag älskar att bo själv, att jag älskar att bestämma själv och inte ta hänsyn till någon. :D Jag trivs bra i mitt eget sällskap! Jag bestämde utan att ta hänsyn vilka tomater jag skulle odla i växthuset och helt plötsligt kändes det som att det var en självklarhet att livet skulle se ut sådär.

Och nu när jag landat i den känslan träffade jag en kille och blev sambo efter ett halvår då han flyttade in till mig. Jag letade inte ens efter en man att dela livet med. Jag trivdes skitbra med mitt liv som det var. Så nu har jag istället issues med att han liksom är där och verkligen delar sitt liv med mig. Jag är också lite halvbitter efter ett par separationer så jag fick nästan ont i magen när min nya sambo la sina verktyg i min verktygslåda!! "Men hur ska vi komma ihåg vem som ägde vilket verktyg när vi separerar?" Min sambo tog inte den kommentaren så bra och undrade varför jag tänker på att separera. :o:D

Ta en dag i taget och när det gått tillräckligt många dagar kommer du att stå där och inse hur mycket du utvecklats, hur roligt du har det och hur mycket du trivs med ditt liv. Se till att hoppa på roliga saker med vänner, anmäl dig till någon rolig kurs, ta MC-kort, jägarexamen, lär dig dreja eller vad som helst. Kom ut på roliga saker och se till så att du har annat att tänka på än den där kontrollerande utsugaren du just gjort slut med.
 
Jag är vaken än......har varit vaken sedan igår 07
Borde vara trött....men tankarna fladdrar.

Gjorde jag fel, kunde jag gjort annorlunda.

Vid 17 tiden när mörkret kommer, då börjar funderingarna.

På morgonen o dagen är dom bortblåst.....självsäker (hyffsat iaf) framåt osv.....

För att senare på kvällen känna ensamheten.....

Att avsluta ett kapitel gick, men de känns tungt att börja skriva en helt ny bok.
 
@norrsol :heart

Lyssna på mig nu: Du gjorde inte fel. Du kunde inte ha gjort nåt annorlunda.

Det finns ingenting i det du har gjort som gjort att du förtjänar att leva med en person som trycker ner dig, talar om för dig att du är värdelös, att han borde döda dig...
Om det var kvinnor i din sits fel att de blev nedtryckta, misshandlade, dödade... så hade det aldrig skett varken förr eller efter. Om de hade kunnat påverka själva så hade dedär männen som misshandlade och/eller dödade dem inte gjort det. Och det är nyckeln: Det är dedär här männens fel. Ingen annans. Det Enda som hjälper är att hålla sig borta från en sån partner. Ingen kan ändra en annan människa. Det enda en kan göra är att rädda sig själv därifrån, precis som du har gjort.

Det finns en oerhörd styrka i dig som nu sett till att det fått ett slut. Ingen ensamhetskänsla i världen är värre än att leva i rädsla och förtryck såsom du har gjort med den här mannen. Ingen.

Kan inte din väninna sova hos dig om du tycker att kvällar och nätter är jobbiga? Kram till dig.
 
Jag är vaken än......har varit vaken sedan igår 07
Borde vara trött....men tankarna fladdrar.

Gjorde jag fel, kunde jag gjort annorlunda.

Vid 17 tiden när mörkret kommer, då börjar funderingarna.

På morgonen o dagen är dom bortblåst.....självsäker (hyffsat iaf) framåt osv.....

För att senare på kvällen känna ensamheten.....

Att avsluta ett kapitel gick, men de känns tungt att börja skriva en helt ny bok.
Jag hoppas att du somnat nu. Du gjorde rätt, du räddade dig själv från en potentiellt väldigt farlig situation. På natten blir allt stort och farligt och tankarna och rädslorna får eget liv. Vi är så sårbara för oro på natten, även om allt känns bra på dagen blir vi som hudlösa nattetid. Det betyder inte att du inte gjorde rätt och lita på ditt minne av känslan du har om dagen när nattoron drar igång.
 
Jag är vaken än......har varit vaken sedan igår 07
Borde vara trött....men tankarna fladdrar.

Gjorde jag fel, kunde jag gjort annorlunda.

Vid 17 tiden när mörkret kommer, då börjar funderingarna.

På morgonen o dagen är dom bortblåst.....självsäker (hyffsat iaf) framåt osv.....

För att senare på kvällen känna ensamheten.....

Att avsluta ett kapitel gick, men de känns tungt att börja skriva en helt ny bok.

Ta hand om dig :heart
 
Jag är vaken än......har varit vaken sedan igår 07
Borde vara trött....men tankarna fladdrar.

Gjorde jag fel, kunde jag gjort annorlunda.

Vid 17 tiden när mörkret kommer, då börjar funderingarna.

På morgonen o dagen är dom bortblåst.....självsäker (hyffsat iaf) framåt osv.....

För att senare på kvällen känna ensamheten.....

Att avsluta ett kapitel gick, men de känns tungt att börja skriva en helt ny bok.

Vi är rätt så några stycken på detta forum som har samma erfarenhet som du.
Du kunde inte gjort något annorlunda. Hans val är inte ditt ansvar.

Du kommer att gå starkare ur detta. När tiden gått och du ser tillbaka ser du någon som gjorde det enda rätta.
Se till att lufta dina tankar med vännen som ställt upp för dig. När man hör sig själv ge ljud åt tankarna blir det lättare att förstå när man är på fel spår.

Det är du som gäller nu. Ju snabbare du bryter helt, desto bättre kommer du att må.
Noll kontakt är det som kommer att göra dig hel.

Du har gjort allt rätt. Du har alla möjligheter att bli lycklig på egen hand.
Fokus är du och nu. Jag håller alla tummar för dig!
 
Grattis till din nya lägenhet och ditt nya liv! Visst är det underbart att kunna låsa dörren och att bara du bestämmer om någon annan ska ha en nyckel? :D

Jag vill bara säga att jag hoppas du inte blir förvånad om du blir riktigt, riktigt, trött nu när du lämnar det gamla livet bakom dig. Både fysiskt och mentalt. Ibland kan det vara som att kroppen äntligen slappnar av och då slappnar den av... ja.. galet mycket. Nu pratar jag månader och inte veckor. Så följ kroppens signaler om du behöver vila, och lita på att du kommer på fötter, när kroppen vilat färdigt. :heart
 
Jag är vaken än......har varit vaken sedan igår 07
Borde vara trött....men tankarna fladdrar.

Gjorde jag fel, kunde jag gjort annorlunda.

Vid 17 tiden när mörkret kommer, då börjar funderingarna.

På morgonen o dagen är dom bortblåst.....självsäker (hyffsat iaf) framåt osv.....

För att senare på kvällen känna ensamheten.....

Att avsluta ett kapitel gick, men de känns tungt att börja skriva en helt ny bok.

Klart att tankarna kommer när man slappnar av... men du har inte gjort fel. Tänk på att han har haft tid på sig att bryta ner dig, då tar det tid att bygga upp sig igen också :heart
 
Jag är vaken än......har varit vaken sedan igår 07
Borde vara trött....men tankarna fladdrar.

Gjorde jag fel, kunde jag gjort annorlunda.

Vid 17 tiden när mörkret kommer, då börjar funderingarna.

På morgonen o dagen är dom bortblåst.....självsäker (hyffsat iaf) framåt osv.....

För att senare på kvällen känna ensamheten.....

Att avsluta ett kapitel gick, men de känns tungt att börja skriva en helt ny bok.
Du behöver inte skriva en helt ny bok idag. Eller imorgon.
Du ska bara se till att den gamla är slängd och att den nya livet ligger uppslagen och redo för när du vill börja klottra lite i ena hörnet.
 
Du ska känna stolthet som genomfört detta @norrsol. Du ska inte tvivla, även om jag förstår att tankarna kommer. Det är 17 sidor i den här tråden som står bakom dig. Det är 17 sidor som säger att du gjort helt rätt!

Fyll ditt nya liv med vänner och saker du tycker om. Med ensamheten kommer tankarna. Planera saker, och se till att dina vänner förstår att du behöver dem mer än någonsin. Fortsätt vara stark, och gå vinnande ur striden! Du kommer kunna skapa dig ett nytt liv. Snart kommer våren och med den ljuset. Perfekt tillfälle för att starta ett nytt liv! ❤️
 
Jag är vaken än......har varit vaken sedan igår 07
Borde vara trött....men tankarna fladdrar.

Gjorde jag fel, kunde jag gjort annorlunda.

Vid 17 tiden när mörkret kommer, då börjar funderingarna.

På morgonen o dagen är dom bortblåst.....självsäker (hyffsat iaf) framåt osv.....

För att senare på kvällen känna ensamheten.....

Att avsluta ett kapitel gick, men de känns tungt att börja skriva en helt ny bok.
Du behöver inte skriva en helt ny bok, du behöver bara vända sida... :heart
 
Jag är vaken än......har varit vaken sedan igår 07
Borde vara trött....men tankarna fladdrar.

Gjorde jag fel, kunde jag gjort annorlunda.

Vid 17 tiden när mörkret kommer, då börjar funderingarna.

På morgonen o dagen är dom bortblåst.....självsäker (hyffsat iaf) framåt osv.....

För att senare på kvällen känna ensamheten.....

Att avsluta ett kapitel gick, men de känns tungt att börja skriva en helt ny bok.

Sömnlös? Gå in på UR play och kolla på Kanaler, båtar och kärlek. Dels är det ett rätt mysigt och avstressande program, men det är också värt att kolla på hur Timothy och Prunella, som varit gifta i 54 år, interagerar genom serien. Ett bra föredöme tycker jag, och något att sikta på i nästa kapitel. Nån som är snäll och vill göra dig stark och lycklig. För att du är värd det.
 
@norrsol

Glädjer mig så enormt att läsa om din flytt, din frihet och alla dagar du kommer få:heart

Förstår du att du har räddat ett liv? Ditt. Ta vara på det nu, du har gjort helt rätt. Spärra hans nummer så du slipper både samtal och sms, då lockas du inte ens till att tveka över ditt val att gå.
 
Återigen kväll o med kvällen kommer en slags, tja ska jag kalla det oro, ledsamhet, ensamhet. Återigen. Tårarna svider under ögonlocken.

Har sysselsatt mig med att umgås med mina barn. Det känns bra.

Nästa helg är jag ensam, på riktigt. Gruvar redan.

Jag har känslan av att jag inte kunde gjort på annat vis. Jag undrar vad framtiden har åt mig....
 
Återigen kväll o med kvällen kommer en slags, tja ska jag kalla det oro, ledsamhet, ensamhet. Återigen. Tårarna svider under ögonlocken.

Har sysselsatt mig med att umgås med mina barn. Det känns bra.

Nästa helg är jag ensam, på riktigt. Gruvar redan.

Jag har känslan av att jag inte kunde gjort på annat vis. Jag undrar vad framtiden har åt mig....
Du hade inte kunnat göra på annat sätt, nej, inte utan att göra våld på dig själv. Det var det enda han bjöd upp till med sitt beteende.
Jag har inte varit igenom något i närheten av vad en del andra här varit igenom vad gäller destruktiva och våldsamma förhållanden. Men jag har varit i ett riktigt, riktigt, pissigt förhållande som knäckte och gav mig någon slags panikångest utan att jag fattade det själv vad det var (och believe it or not, jag jobbar som psykolog). I mitt fall såg jag inte vad det gjorde med mig förrän efter att vi äntligen gjort slut. Och när jag insåg det, under dagarna precis efteråt, mådde jag skit rent. Jag grinade mer över vad det där förhållandet gjort med mig än över själva förhållandet.
Vad jag vill säga är att när det kommer ikapp en kan vara ännu jobbigare än att faktiskt lämna. Men det fina är att det finns ett "efteråt". Det är jävlig läskigt det där stora okända framtiden. Men det är också helt fantastiskt!! :heart
Hade du inte känt något alls nu efteråt hade jag blivit väldigt förvånad. Det är liksom vad det gör med oss att bryta upp från ett förhållande, bra som dåligt. Och jag vet att det är äldsta klyschan i boken, men det kommer bli bättre. Så himla, himla mycket bättre än det du hade haft med honom. Jag hoppas du kan läsa tillbaka tråden och hämta styrka i att det var det enda beslutet du kunde ta, och efter vad du själv skrivit finns det ju dom som sett samma sak irl. Var inte rädd att be om hjälp av de som finns omkring dig nu. Du förtjänar att må bra!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp