Ny sadel till bred häst

E

eldhroka

Jaha, så misstänker jag att det är dags att börja spara ihop pengar till sadel igen... Hästen är ju så enormt bred att ingenting vill passa *suck*... Jag skulle vilja ha en allroundsadel att rida dressyr i.. Har en westernsadel som ligger hyfsat nu men den känns inte riktigt rolig att rida dressyr i..(är nog kanske mer en vanesak iofs..har ridit i den i lite mer än 1 år nu och den är skön och så men jag skulle gärna vilja ha en annan sadel också)..

Den sadel jag har tittat på som möjligen kan passa är Torsion Trekking (dvs en bomlös sadel)... När jag har lyckats skrapa ihop nog mkt pengar så ska jag åtminstone prova den.. Den verkar jättebra...

Har ni nåt annat tips på en bra sadel till en breeed häst.. (bruksnordis som nästan ser ut att ha inslag av ardenner...)

Mvh Anna :)
 
Du ville ju egentligen ha en allroundsadel men jag tänkte ändå tipsa om Hectorsadlarna... Bladsadel som det går utmärkt att rida dressyr i. Min häst var bred över ryggen och till sist blev det en Hector till henne. Om du inte redan känner till dem, kolla in: www.hectorfabriken.nu

De passar inte till hoppning, tyvärr.
 
Det finns många olika bomlösa, bla såna som ser mer ut som en dressyrsadel, och de flesta är billigare än Torsion... om du inte vill spara så länge.. :cool:
Du kan väl PM:a mig om du vill veta mer... :bump:
 
Tack för era svar :).. Har kollat Hectorsadeln och den kanske kan vara intressant..ska fundera lite..

Skuggi, jag pm:ar dig..

Mvh Anna :)
 
Sv: Re: Ny sadel till bred häst

Jag är på G att köpa en Hectorsadel :) kan tyvärr bara ha den ett tag tippar jag på, för jag väntar på min bomlösa Freedom som inte kommer förrän om nån månad, och då har jag nog inte råd med bägge.. Så du kan få köpa den av mej sen ;)
 
Sv: Ny sadel till bred häst

Jag har beställt en Maxam Cob GP XX-vid till min ardenner.

Pris: 2 485.- + 89:- i frakt....

Jag beställde allroundmodellen, men detn finns även som dressyrsadel.
 

Liknande trådar

Western Jag använder inte FB och tänker inte börja igen med det. Men jag skulle gärna vilja ha folk online att bolla med, fråga saker osv. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 228
Senast: Ramona
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 887
Utrustning Ny ponny = ny sadel Kort, svängd, bred. Har en bomlös som barnen rider i. Känns mer som en barbacka sadel. Super duper mjuk och mysig...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: MaRomer
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 679
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp