Cilla

Trådstartare
Nu ska det bli en ny sadel till lilla pålla!
hon är en irish cob, med ganska kort, (väldigt) bred rygg, som hon dessutom är väldigt känslig i och lätt får låsningar och dyligt i.
nu undrar jag vilken typ av sadel som är snällast mot hennes rygg. hon ska bara ridas i skog och mark och inga hårda ridpass, mest skritt på långa tyglar.

jag är lite inne på en westernsadel, mest för att det blir så bred kontaktyta med dom och vikten fördelas väldigt bra. Självklart ska det ligga en riktigt tjock filtpad mellan hästen och sadeln.

har ni några andra förslag???

Sv: ny sadel

jo, visst hade det varit bäst, men dom pengarna har inte jag.... sadeln jag ska köpa kan inte kosta mer än 2000, så en begagnad får det ju bli....

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Grazing
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 353
Senast: Oknytt
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 366
Träning Igår fick jag hem min häst! Hon har tagit allt väldigt bra, men lite på tårna så klart. Igår var hon ute i hagen och så skrittade vi en...
Svar
10
· Visningar
1 678
Senast: Astrid1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka