• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Åska
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 3 449
Sv: Ny sadel!

Jag hade i så fall haft en del att förklara idag när jag åker tillbaka med den. Jag kan för övrigt inte förstå att hur en vid Zaldi ligger trängre än vad min Kieffer med normal bom gör! Jag får lägga ner planerna på M&N också, hur jag än satt i den så hamnade jag i stolsits. Lite synd faktiskt, Morrhoppan vad rätt så förtjust i den. Fast det kanske hade med att göra att jag satt som en kråkan och inte kunde inverka ett skit, vad vet jag.... :D

Så nu är det nya tag och siktet är återigen inställt på Kieffer!

Välkommen till sadelh---et :devil: . Har letat efter en passande sadel till min häst länge, länge... han är ganska rak i sin rygg och jag hade en kanon skön Appaloosa venus D, sen den förra hästen, som ligger bäst på lite "bananiga" ryggar. Med sorg i hjärtat fick jag sälja den o börja leta efter en annan.
Var som du jätte förväntansfull i början men dalade efter ett tag o tusen sadlar senare :crazy:

Provade allt och allas sadlar på jakt efter den perfekta sadeln till kusen som oxså skulle passa mig (och plånboken). På en tävling fick jag prova en Ainsley på min häst o den satt som gjuten. Provred den senare o jag var såld. Buffelskinnet och gel i sitsen gör ju inte saken sämre. Hittade en Aisley på nätet med rätt bom och rätt prislapp :D .
Ainsleyn ligger som sagt bra på hästar med lite rakare rygg så den kanske passar din oxså.

Lycka till med sadel letandet.

Jag var och hämtade hem lite andra sadlar igår och det blev stübben den häst gången. Jag har haft 2 st stübben innan på henne och de låg bra så jag provar där igen. Så det blev en Tristan och en Scandica.

Jag kan hålla med om att jag är duktigt trött på det här sadelprovande redan nu! Jag ber till alla högre makter att nån av stübben sadlarna ligger bra så detta elände snart är över!

själv ha rjag ridit i en jaguar som är köpt i england.. o den e GUDOMLIG..
bra stöd o du sitter där du sitter.
dock e den svindyr..

Eureka! I think I found it!

Jag hade fullständigt gett upp och började prova hoppsadlar istället och hittar då en Edinburgh som verkar passa bra. Jag tycker verkligen om den i varje fall! Hoppas att det kommer funka med denna sadel annars köper jag banne mig en bomlös! :devil:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 647
Senast: Mirtai
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
766
Senast: jemeni
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka