Bukefalos 28 år!

gillaj

Trådstartare
Jag jobbar på en IT-avdelning inom offentlig sektor. Jag har hand om kundtjänst via telefon vilket innebär att medarbetare ringer till mig när det är något som helst krångel med datorer, nätverk, telefoner, borttappade lösenord till diverse system, beställning av datorer och kringutrustning etc etc etc. Lösenord och beställningar fixar jag själv, gäller det nätverk och datorer så lägger jag in det i vårt ärendesystem och så får IT-teknikerna ta hand om det.
Jag konfigurerar även alla mobiltelefoner och surfplattor i kommunen, syncar mail och hjälper till om mobilerna/plattorna tappar inställningar etc.

Jag har haft de här arbetsuppgifterna i drygt 1 år, tidigare hade jag vanliga kontorsuppgifter och min befattning är assistent. Vid förra årets löneförhandling lovade chefen att jag i år ska få höjd lön och för att kunna höja upp den ordentligt ska jag även få en ny titel.

Jag har sökt runt på Visions hemsida och googlat lite men jag hittar ingen befattning som beskriver just mina arbetsuppgifter. Funderar på IT-assistent eller IT-handläggare, men jag vet inte om det stämmer riktigt.

Någon som jobbar med liknande eller har bra idéer om detta?
 
Sv: Ny titel?

På vår IT-enhet finns det massor av titlar, bland annat Servicedesk-tekniker, IT-kundansvarig, Kundansvarig IT-tekniker, IT-administratör, IT-pedagog och IT-support.
 
Sv: Ny titel?

Inte en aning, jag jobbar inte på IT. Men det låter som att du har samma jobb som våra Servicedesk-tekniker. :)
 
Sv: Ny titel?

IT-support heter de som gör det du gör på mitt jobb. Vi har iofs inga som heter servicedesk-tekniker.
 
Sv: Ny titel?

supporttekniker/servicedesktekniker stämmer rätt bra in på det du gör. Du sitter i frontline på supporten i och med att du tar emot samtal och löser de enklare sakerna, lösenorden etc på en gång och eskalerar resterande ärenden till rätt team. Assistent skulle jag inte blanda in, det brukar handla mer om administration som att beställa datorer och behörigheter och det är ju inte det du gör.

/fd supportchefen
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp