Sv: Nya A-kasse regler
nja jag jämförde ju inte den riktade privatisering som genomfördes efter kommunismens fall, snarare det misshushåll som genomdrev av regimerna före kommunismens konkurs
Landsybgdsbo, de ryska utförsäljningarna kan inte jämföras med denna dokumentär, däremot läste jag att VD för friskolekoncernen som är försatt i konkurs är vän till Anders Borg, innan kk hade han tydligen tagit över fyra av friskolorna till ett eget bolag och skall driva dessa vidare. Jag är väldigt nyfiken på vad konkursförvaltaren kommer fram till för tidpunkt för likvidationsplikt, särskild balansräknings upprättande osv vilka bland annat ligger till grund för styrelsens ansvar.
---
Denna dokumentär handlar ju om Stora Enso och dess styrelse och ledning.
I korthet, för den som inte orkar se den, hur man med hjälp av felaktiga värderingar på tillgångar håller uppe utdelningen till aktieägare och delar ut ej utdelningsbara medel, bland annat.
Och koncernekonomen som påtalar felaktigheterna och bristerna - hade han inte gjort det så hade han själv kunnat bli betalningsansvarig - och sägs upp.
Cover up är bara förnamnet! För att ha utbyte av filmen gissar jag att man bör vara hyfsat insatt i redovisning och bolagslagstiftning, kanske![]()
nja jag jämförde ju inte den riktade privatisering som genomfördes efter kommunismens fall, snarare det misshushåll som genomdrev av regimerna före kommunismens konkurs