Nya A2-vaccinet

Gammeln

Trådstartare
Idag var vet här och vaccinerade hästarna. Jag fick då tillfälle att prova ProteqFlu, ett vaccin innehållande levande virus av en amerikansk och en europeisk stam. Få se om dom nu får A2 om några dagar :crazy:. Nån mer som har provat detta?
 
Hej på dig.
Detta vaccin kan ej föröka sig i hästkroppen.
Bästa hästinfluensavaccinet på marknaden i dag, tycker jag.
 
Det låter ju väldigt bra men det på den tiden revolutionerande iscomvaccinet iscovac var ju inte så bra när det kom till kritan. Intessant teknik förresten, man har tagit ett koppvirus från kanariefågel o kopplat på antigen från hästinfluesavirus o på det sättet fått ett levande vaccin som inte förökar sig i hästen.
PL
 
Nån nisse är jag INTE :mad:......... ;) Jag har alltid vaccinerat eftersom hästarna inte blir lika sjuka. De blir lindrigt sjuka och inte värre än en vanlig förskylning.
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: Murray
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp