Nya bett med stela leder

monster1

Trådstartare
Det har kommit nya bett fråne pessoa som ahr stela leder vilket skall göra att man inte kan böja upp dem i hästens gom.
Det jag undrar är om någon provat dem och vad ni tyckt...
 
fattar inte alltså.. borde ju bli ett rakt bett då.. eller? afttar inte hur bettet ser ut..
 
som ett vanligt bett men det går inte att leda "uppåt" utan bara nedåt, alltså du kan inte fälla i hop bettet. Om du fattar :confused:

Har aldrig provat det men förstår egentligen inte skillnaden mellan det och ett rakt tränsbett :confused:
 
Tanken är väll att man inte skall kunna peta hästen i gommen. Iden är ju god men jag tyckte att de verkade för stela när jag tittade på dem. Som du sa det blir ju som ett rakt bett.
Men det vore ju intressant att höra av någon som provat om det är någon skillnad.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
966
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 060
Senast: Fazeem
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 427
Senast: Sootie
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 849
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp