Bukefalos 28 år!

Nya bevis - ålderstecken!

4/15 - Trasmattor, innetoflor (går väldigt mycket barfota hemma och har reynauds fenomen), dvd-spelar/cd-spelare/radio, prydnadssaker (som hängt med sen tonårstiden), glasundelägg (använder den bara på soffbordet när det är fest). Känner mig inte gammal för det, oavsett om jag hade haft 15 av 15 hade jag nog känt likadant.
 
Jag är född gammal.
Jag har alltid manglat mina lakan.
Jag har alltid haft krukväxter som lever (min äldsta hibiskus är minst 34 år)
Jag har endel prydnadssaker och har så alltid haft.
Jag har broderade dukar (som jag själv broderat) men inte överallt och absolut inte i fönstren (där bor ju blommorna)
Glas/muggunderlägg gjorde jag redan på dagis i form av pärlplattor. Senare /tonåren)köpte jag sådana i olivträ i Spanien)
Sen är det massor som inte är aktuellt
 
Egenvirkade dukar, svärmors vävda trasmattor, julgardiner (ser ett textiltema här 😁) och innetofflor. Check!

Men vad då tofflor? Här har alla det, man tar ofta med när man går hem till folk för klinkersgolv är kalla! Mer hyfs än att gå in med skor ju 😁
(Ja, jag börjar bli gammal, haha...) Har vinter- och sommartofflor, får man bonuspoäng för det? Typ som med gardinerna
 
Gjorde detta test nyligen och nu är det bevisat att jag är äldre än jag borde vara!

Nästan alla rätt nämligen :nailbiting:
Någon inglasad balkong har jag däremot inte, pust.

Hur går det för er?

https://www.expressen.se/leva-och-bo/inredning/15-prylar-som-bevisar-att-du-borjar-bli-gammal/
Oj jag har inget av det. Eller jag tror jag har en kaffeservis hemma hos mamma. Däremot fikar jag, dock är det tekoppar som gäller då (hm vi har glasunderlägg för skrivbordet som bara har oljad skiva, de är nya sedan ett år tillbaka). Men jag har verkligen inte minimalistiskt, å andra sidan tycker jag den minimalistiska inredningstrenden är lite fånig :D har folk inget bättre för sig än att inreda hemma perfekt dagarna i ända och städa för att få showroomhem :p. (om man ska köra på tonen i artikeln). Är den på väg ut? se nedan.

På landet har vi självklart både dukar, golvur, kaffeservis, trasmattor osv. Men det är gammelmormor som inrett och det är fint. Vem vet, artikeln kanske har fel, dessa saker kanske är på väg in... inte ut... med tanke på att folk inte haft små dukar sedan jag föddes på 70-talet ... dvs 40-talisterna brukade väl inte köra på sådant (för att specificera, sakerna de pratar om hade ingen av mina klasskamrater hemma hos sig, bara hemma hos mormor). Så om folk känner att de måste protestera mot det nu borde det vara på väg in, inte ut.
 
Senast ändrad:
Haha, kan inte någon (annan) göra en pollning på det här. Kan det vara så att det är fler födda -90 som har den här intredningen än de som är födda -60 och -70.

(Inredningen har helt enkelt hoppat från mormor och gammelmormor till barnbarnen eftersom föräldrarna har färdiginrett när möblemanget flyttar.)

I så fall betyder det att jag måste skaffa trasmatta för att verka yngre (och inte behöver skämmas över att blommorna, ej pelargoner, lever).
 
Haha, kan inte någon (annan) göra en pollning på det här. Kan det vara så att det är fler födda -90 som har den här intredningen än de som är födda -60 och -70.

(Inredningen har helt enkelt hoppat från mormor och gammelmormor till barnbarnen eftersom föräldrarna har färdiginrett när möblemanget flyttar.)

I så fall betyder det att jag måste skaffa trasmatta för att verka yngre (och inte behöver skämmas över att blommorna, ej pelargoner, lever).
Du har nog en poäng här helt klart :D
Pelargonier är så häftiga och i så många olika typer och färger så blir aldrig less på dem.

De flesta av trasmattorna har jag fått. En blå köpte jag på en julmarknad en äldre kvinna som hade vävt den alldeles själv. Mycket fin.
Har ett gäng vanliga mattor med men gillar trasmattorna väldigt mycket. Även flera hudar och de känns på nått sätt mer ute än vad trasmattorna gör idag :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 093
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 774
Senast: Rie
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 009
Senast: Stereo
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 450
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp