Nya bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20190511_211025.jpg
Lekte student igår... Lite krångligare att få på sig overallen än vad jag mindes.
 
Tack, det känns lite ovant. Just nu är det plattat, ska bli lite spännande hur det kommer se ut när lockarna kommer fram. :nailbiting: 😅
Kände likadant när jag klippte mej. Hade kapat rakt av innan men fick för mej att jag ville ha en riktig frisyr. Väldigt ovant. Vet fortfarande inte om jag gillar det. Har inte hunnit platta det än. Men tänkte prova. Mitt hår lever sitt eget liv om man säger så
 
Kände likadant när jag klippte mej. Hade kapat rakt av innan men fick för mej att jag ville ha en riktig frisyr. Väldigt ovant. Vet fortfarande inte om jag gillar det. Har inte hunnit platta det än. Men tänkte prova. Mitt hår lever sitt eget liv om man säger så
Varför känner jag igen det där med hår som lever sitt egna liv? 😅🙈
Sen lär det bli spännande hur det kommer se ut när det växer ut också. :p
 
Skitsnyggt @TheRedLightning verkligen skitsnyggt!
Tack, i påskas när jag förklarade för mamma hur jag hade tänkt klippa mig så sa hon att hon tyckte en sådan frisyr var skitful. Jag tror däremot att hon missuppfattade mig och trodde jag skulle raka sidorna helt.
Träffade henne i helgen och fick tummen upp. Alla jag träffat hittills har tyckt det är en fin frisyr. Dock långt ifrån alla på jobbet som märkt att jag klippt mig. Har haft keps, men faktiskt några av grabbarna som märkt det ändå trots att jag hade keps. :p
 
Skitsnyggt!
Har haft liknande frisyr innan och gillade den skarpt. Går att styla om på flera olika sätt och orkar man inte fixa nåt alls är det bara att dra på en mössa (och inte trasslar det sig heller...) :p
Det sa frisören också, om det är något som ”stör mig” lite, så är det att det blev lite väl kort på vänster sida. Så svårt att få med dom hårstråna med resten av håret och de står rätt ut.

Egentligen vill jag kamma de åt höger också, när håret är plattat blir det lite av ”antenner” rakt ut på den sidan.
Får nog vänta på att det växer ut, kanske blir bättre när håret lockad sig, får väl slänga in en bild senare på hur det blir. :o
E231EA21-5DA4-4E94-9090-0DE18366D3C4.jpeg
 
@TheRedLightning Riktigt snyggt på dej!
Har nästan precis samma frisyr och toktrivs! Mina korta sidor fönar jag lite framåt när det är blött för bästa möjliga platthet och ickeutstående sidor. Men då växer mitt hår lite framåt också säger frisören 😆
Annars tipsar jag om torrschampo för bästa möjliga volym på längderna och stadga i frisören! Jag missbrukar torrschampo! 😂
 
@TheRedLightning Riktigt snyggt på dej!
Har nästan precis samma frisyr och toktrivs! Mina korta sidor fönar jag lite framåt när det är blött för bästa möjliga platthet och ickeutstående sidor. Men då växer mitt hår lite framåt också säger frisören 😆
Annars tipsar jag om torrschampo för bästa möjliga volym på längderna och stadga i frisören! Jag missbrukar torrschampo! 😂
Tack, det är inte sidorna som är "problemet" för mig, snarare det uppe på toppen som blev lite väl kort på ena sidan. Blev nog en miss i kommunikationen med frisören, men men det växer ut igen. Har använt lite vax för att få det att försöka forma sig lite, blir lite bättre men inte mycket.
Jag äger ingen hårfön, så sist jag duschade kammade jag ut håret och sen blev det mössa på tills det torkat, blev relativt rakt och la sig hyffsat mot huvudet.
Jag lär nog komma underfund med hur just mitt hår kommer funka att styla med tiden, allt är så nytt fortfarande. Klippte mig i onsdags. :)
 
Tack, det är inte sidorna som är "problemet" för mig, snarare det uppe på toppen som blev lite väl kort på ena sidan. Blev nog en miss i kommunikationen med frisören, men men det växer ut igen. Har använt lite vax för att få det att försöka forma sig lite, blir lite bättre men inte mycket.
Jag äger ingen hårfön, så sist jag duschade kammade jag ut håret och sen blev det mössa på tills det torkat, blev relativt rakt och la sig hyffsat mot huvudet.
Jag lär nog komma underfund med hur just mitt hår kommer funka att styla med tiden, allt är så nytt fortfarande. Klippte mig i onsdags. :)
Frisyren på dig är riktigt cool! Jag tror ingen mer än du ser "felet".
 
Frisyren på dig är riktigt cool! Jag tror ingen mer än du ser "felet".
Tack, hade inte anat att det skulle bli sån stor positiv respons, riktigt kul. :)
"Problemet/Felet" syns för alla om övriga håret ligger fint längs med huvudet och detta blir likt en Stig-Helmer antenn som sticker rätt ut, speciellt när det är plattat. Hoppas och tror att det går bättre att "gömma" när håret är lockat, vilket det troligen kommer vara 95% av tiden så. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 265
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 346
Senast: cili
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
793
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp