Nya bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Färgen är lätt fixad. Det ärSchwarzkopfs Brillance-serie och färgen är 701 cool Topaz
Jag älskar rött, men det är ett satans jäkla arbete att få bort det ur håret sen om man vill bleka det utan att det blir orange. Det tar såå lååång tid :crazy:
Har lovat och svurit mig själv att inte utsätta mig för det igen på ett mycket långt tag :cautious:

Men jag älskar fortfarande gingers :D:love:
 
Just nu gillar jag inte mitt bångstyriga hår, lever sitt egna liv. Topparna känns torra och frasiga. Det som kändes så fint några dagar efter jag klippt mig känns nu som nån risig höboll. 🥺
Tycker inte håret borde bli så ”dåligt” så fort efter ett frisör besök, känns så knepigt. Börjar bli grymt sugen på att snagga av det helt, är så less på skiten. 😫😫😫

96746EBF-3C8E-4B6C-9944-3B5D302B7148.jpeg
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Just nu gillar jag inte mitt bångstyriga hår, lever sitt egna liv. Topparna känns torra och frasiga. Det som kändes så fint några dagar efter jag klippt mig känns nu som nån risig höboll. 🥺
Tycker inte håret borde bli så ”dåligt” så fort efter ett frisör besök, känns så knepigt. Börjar bli grymt sugen på att snagga av det helt, är så less på skiten. 😫😫😫

Visa bifogad fil 30162
Inte ens när jag kammat allt åt ett håll vill det lägga sig, står upp åt alla håll. Volym vare ja, men kan skippa det just nu. Kan knappt fatta att jag klippte mig för 2 veckor sen och håret ser ut så här redan. 🤔
BE06199D-D20E-4E49-BF81-2FE93C5E8594.jpeg
 
Inte ens när jag kammat allt åt ett håll vill det lägga sig, står upp åt alla håll. Volym vare ja, men kan skippa det just nu. Kan knappt fatta att jag klippte mig för 2 veckor sen och håret ser ut så här redan. 🤔
Visa bifogad fil 30163

Vad har du i det? Har du någon olja? Fönar du det? Eller bara blött som du sen borstar? Brukar ju krävas lite jobb för att få till en fin frilla även om grundfrisyren är fin och bra gjord. Jag klippte av typ 2 dm av mitt hår för ett tag sen, och det är jättefint - men inte om jag bara låter det självtorka rätt upp och ner.
 
Vad har du i det? Har du någon olja? Fönar du det? Eller bara blött som du sen borstar? Brukar ju krävas lite jobb för att få till en fin frilla även om grundfrisyren är fin och bra gjord. Jag klippte av typ 2 dm av mitt hår för ett tag sen, och det är jättefint - men inte om jag bara låter det självtorka rätt upp och ner.
Förr kunde jag duscha och bara kamma igenom det och sen låta det vara, la sig perfekt mot huvudet. Det här som är nu gör inte alls likadant, trots samma behandling. Äger ingen fön, här självtorkas det. :o
Har inget i håret och har aldrig behövt tidigare, men nu känns det som det är något som behövs, blir till att besöka antingen frisör eller apoteket på måndag och se vad de har som kan passa till risigt hår. :/
 
Kan knappt fatta att jag klippte mig för 2 veckor sen och håret ser ut så här redan. 🤔

Jag personligen hade nog klippt kortkort för att få bort det slitna. Utväxten ser ju avsevärt friskare ut och när det är såpass slitet som det ser ut att vara, så är det oftast bäst att "börja om".
 
Förr kunde jag duscha och bara kamma igenom det och sen låta det vara, la sig perfekt mot huvudet. Det här som är nu gör inte alls likadant, trots samma behandling. Äger ingen fön, här självtorkas det. :o
Har inget i håret och har aldrig behövt tidigare, men nu känns det som det är något som behövs, blir till att besöka antingen frisör eller apoteket på måndag och se vad de har som kan passa till risigt hår. :/

Men nu har du ju en helt annan frisyr än du hade innan och därför kan du ju inte förvänta dig att den här fungerar på samma sätt. Hade jag varit du hade jag gått tillbaka till den frisör som klippte dig och bett om råd för stylingen. :)
 
Jag personligen hade nog klippt kortkort för att få bort det slitna. Utväxten ser ju avsevärt friskare ut och när det är såpass slitet som det ser ut att vara, så är det oftast bäst att "börja om".
Det var lite så jag tänkte när jag klippte av det. Tydligen kanske det inte räckte.
Tänker jag ska nog göra ett besök hos frisören på måndag och se vad de har att säga om det. Om det går att ”rädda” temporärt i väntan på nästa klippning.
Slutade färga det för jag ville börja om och se vart det nya håret är.
 
Men nu har du ju en helt annan frisyr än du hade innan och därför kan du ju inte förvänta dig att den här fungerar på samma sätt. Hade jag varit du hade jag gått tillbaka till den frisör som klippte dig och bett om råd för stylingen. :)
Jag får känslan att du missförstår mig nu. Det är inte stylingen som är ett problem för mig. Snarare de risiga/torra topparna, som gör att jag ej kan styla håret som jag vill (de har inget med frisyren att göra).

När jag var nyklippt och håret samt topparna kändes jättefina gick allt kalasbra, men nu sen topparna risade ihop not so much anymore.

När jag kollar i spegeln ser det ut som massor av hårstrån har gått av. Så är nog tyvärr inne på samma linje @Gnist om att det färgade håret är så slitet att det är ”bortom räddning” och därför topparna blir som de blir.

Ska ändå besöka frisören för att se vad jag kan göra i väntan på ny klipp tid.
 
Åh nu blev jag också sugen :love: fast blått eller något. Lila och rosa har jag redan haft :D
Färgade du själv? Jag skulle vilja göra det hos frisören isåfall men har aldrig riktigt hamnat hos någon frisör som färgat såna färger :cautious:
Roligt med annorlunda hårfärger :D
Jag färgar hemma, använder Schwarzkopf LIVE Ultra Brights or Pastel, som har alla tänkbara färger! För att underhålla den lila nyansen använder jag färgbomb varannan tvätt - det är ett balsam med färg i. Super smidigt!
 
Roligt med annorlunda hårfärger :D
Jag färgar hemma, använder Schwarzkopf LIVE Ultra Brights or Pastel, som har alla tänkbara färger! För att underhålla den lila nyansen använder jag färgbomb varannan tvätt - det är ett balsam med färg i. Super smidigt!
Jag har använt färgbomb men det är så jäkligt att få bort färgen från duschen efteråt :o:cautious:
Den gången jag färgade håret rosa så färgade jag duschslangen på studentboendet rosa - jag sa aldrig något om det till personalen :angel::o
 
Jag får känslan att du missförstår mig nu. Det är inte stylingen som är ett problem för mig. Snarare de risiga/torra topparna, som gör att jag ej kan styla håret som jag vill (de har inget med frisyren att göra).

När jag var nyklippt och håret samt topparna kändes jättefina gick allt kalasbra, men nu sen topparna risade ihop not so much anymore.

När jag kollar i spegeln ser det ut som massor av hårstrån har gått av. Så är nog tyvärr inne på samma linje @Gnist om att det färgade håret är så slitet att det är ”bortom räddning” och därför topparna blir som de blir.

Ska ändå besöka frisören för att se vad jag kan göra i väntan på ny klipp tid.

Nej, jag missförstår dig inte. Menar bara att med rätt styling så går det ju få håret att kännas och se ut på ett visst sätt.
Jag tror ju inte ditt hår blivit mer risigt eller värre för att det gått en vecka sedan du klippt av det?

Men ja, vi tror och tycker uppenbarligen inte samma. Hoppas du får bra hjälp hos frisören :)
 
Jag får känslan att du missförstår mig nu. Det är inte stylingen som är ett problem för mig. Snarare de risiga/torra topparna, som gör att jag ej kan styla håret som jag vill (de har inget med frisyren att göra).

När jag var nyklippt och håret samt topparna kändes jättefina gick allt kalasbra, men nu sen topparna risade ihop not so much anymore.

När jag kollar i spegeln ser det ut som massor av hårstrån har gått av. Så är nog tyvärr inne på samma linje @Gnist om att det färgade håret är så slitet att det är ”bortom räddning” och därför topparna blir som de blir.

Ska ändå besöka frisören för att se vad jag kan göra i väntan på ny klipp tid.

Jag antar att frisören hade i lite produkter i ditt hår.
Jag har lockigt hår som gärna blir torrt. Om jag låter det självtorka utan produkter och sen borstar det så ser det ut som en enormt stor, risig boll. Hade gjort mig utmätkt i en 80-talsfilm 😂
Har i fuktighetskräm, kramar mina lockar och låter det torka, reder ut håret försiktigt med fingrarna när det är torrt.
Borste är döden för lockigt hår om man inte vill ha det rakt vilket du vill.

Jag hade haft i fuktighetskräm med värmeskydd, fönat håret torrt i den frisyr du vill ha. I med lite olja och så lite lätt spray.
 
Förr kunde jag duscha och bara kamma igenom det och sen låta det vara, la sig perfekt mot huvudet. Det här som är nu gör inte alls likadant, trots samma behandling. Äger ingen fön, här självtorkas det. :o
Har inget i håret och har aldrig behövt tidigare, men nu känns det som det är något som behövs, blir till att besöka antingen frisör eller apoteket på måndag och se vad de har som kan passa till risigt hår. :/

Jag har samma frisyr som dig och har haft i mer än 10 år nu. Utan styling och rätt produkter kan mitt hår också se ut sådär, speciellt om det är torrt. Jag har olja i topparna och kör nattinpackning som man inte behöver skölja ut.
 
Jag får känslan att du missförstår mig nu. Det är inte stylingen som är ett problem för mig. Snarare de risiga/torra topparna, som gör att jag ej kan styla håret som jag vill (de har inget med frisyren att göra).

När jag var nyklippt och håret samt topparna kändes jättefina gick allt kalasbra, men nu sen topparna risade ihop not so much anymore.

När jag kollar i spegeln ser det ut som massor av hårstrån har gått av. Så är nog tyvärr inne på samma linje @Gnist om att det färgade håret är så slitet att det är ”bortom räddning” och därför topparna blir som de blir.

Ska ändå besöka frisören för att se vad jag kan göra i väntan på ny klipp tid.

Topparna har inte förändrats på en vecka. Troligen är det (brist på) styling och produkter som gör skillnaden. Pratade ni om hur du skulle styla själv när du klippte dig? Köpte du några produkter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 276
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 476
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 373
Senast: cili
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp