Sv: Nya BREDA sadlar
Jag har redan den vidaste Griffin cobsadeln dressyr. Den funkar men är på gränsen och jag har fått plocka ur stopppning.
Fjordinghanna: Igentligen har jag inte gett BC en ärlig chans än, ger upp för lätt funkar det inte på en gång så åker de, kanske dumt igentligen, men man blir fan skadad i huvudet av att ha så här breda hästar.
Anledningen denna gång är att Nemo träffat en ET och äntligen vågat prova på att slappna av vilket resulterat i att ryggen ny är mycket rakare och ännu rakare under rörelse å det gjorde att han fick rugg på två ställen av sadeln, samma effekt som han får av wintec wide, de är för svängda å då blir det ju inte bättre av att min vikt trycker nedåt medan hans rygg vill uppåt.
Likaså hände med Griffinsadeln nu som format sig efter när han var mer svank, men det löste jag genom att stoppa under bossarna så det blev mer raka så nu verkar de fungerar. Hittar jag inget annat så hoppas jag att en allround cob kan fungera och forma sig efter hur han ser ut nu, men helst skulle jag vilja ha en ännu vidare.
D_K: Min griffin har om jag inte missminner mig 8 cm mellan och likaså BC är 8 cm mellan kanalen även om man inte kan tro det på bilder.
Endurancen, är den längre än cobsadlarna?