Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

*KL*

behover hjalp! brorsan ar ju lekledare eftersom vi har blivit tillsagda av gaster att lite lagkamp ar ett maste (daribland ar dragkamp mellan sverige-uk ett maste tydligen). Men han har lite svart att komma pa grejer, det far ju inte vara kladdigt tex sa att fanga applen i vatten och sant gar ju bort.

Nagon som har nagra forslag pa nagot annat kul? kasta pil kanske? aggspringning? kasta stok funkar nog inte (eller man kanske skulle prova i brollopsklanningen? :D )
 
Sv: Nya bröllopstråden

Oj, vad svårt. Ska ni ha lekarna på festen eller innan? Dvs, kommer folk vara finklädda?
 
Sv: Nya bröllopstråden

jo typ nagon gang under kvallen, sa folk kommer vara finkladda. Tyvarr, men nagra av gasterna har sagt till oss att det maste vara lekar, annars blir dem hiskeligt besvikna :D
 
Sv: Nya bröllopstråden

Haha... frågesport om brudparet kanske? ;) De flesta lekar jag kommer på brukar innebära risk för att bli skitig, typ hoppa säck är det ju lätt hänt att man trillar och får gräsfläckar på kläder... Jag hade nog kollat på BT, där finns säkert nån som redan ställt den frågan :D
 
Sv: Nya bröllopstråden

det var ett bra tips, ska kolla dar :D jag kom just pa att man kan hu ha natt typ av pussel (alltsa inte ett sant man lagger) men tankenot typ, det borde ju funka.
 
Sv: Nya bröllopstråden

Kasta nylonstrumpbyxor. Det är faktiskt rätt kul.

Stå längst på en planka, alla startar samtidigt.

Gissa ett långt ord. Typ multiplikationstabell. (Blanda bokstäverna)
 
Sv: Nya bröllopstråden

Ja jag har också insett att vi (än så länge) inte är sådär hysteriska över bröllopet. Men det är ju ett år kvar... :angel:

Kul att ha en kyrka som känns sådär självklar! Vi vet bara att vi inte vill gifta oss i en kyrka ;) Men en rolig fest där alla har kul känns verkligen som det allra viktigaste, sen om buketten vissnar halvvägs genom dagen eller någon inte tycker om maten, det känns faktiskt som att det i det stora hela inte gör sådär jättemycket..

Sådana där små saker som bordsdekoration är ju bra att bli påmind om. Typiskt mig att komma på sånt samtidigt som vi börjar duka...
 
Sv: Nya bröllopstråden

Sådana där små saker som bordsdekoration är ju bra att bli påmind om. Typiskt mig att komma på sånt samtidigt som vi börjar duka...

:rofl:

Ja, det är väl då man märker att det saknas. ;) Om man nu vill ha bordsdekoration, det kan ju vara snyggt med ett "rent" bord med bara duk & servetter på också!
 
Sv: Nya bröllopstråden

Socialbingo kanske? Man gör en bricka med rutor med påståenden, typ "Har varit på Island", "Har blå kalsonger", "Åker Volvo", "Har suttit i fyllecell" o s v. Sen gäller det att mingla! En person per påstående, man får inte ta sig själv. Den som först får en rad skriker bingo och vinner ett pris. För att vinna nästa gång gäller det att fylla 2 rader o s v. Jättekul!
 
Sv: Nya bröllopstråden

kl

Hur går det för er, ni som närmar er bröllopsdagen?

Vi har "fixat" fotograf redan, en av sambons kompisar är superduktig, går någon journalist-fotoutbildning för tillfället och tar bilder i en stil som vi båda älskar. Så sambon passade på att fråga idag när han ändå pratade med honom, och han ville självklart ställa upp och fota! :love: Och inget betalt vill han ha heller (han är givetvis gäst på bröllopet dessutom), så det uppskattas av sparkontot.. :angel:
 
Sv: Nya bröllopstråden

Jag har numera blivit gift! :)

Allt var helt underbart, trots hot om både regn och åska, så var det strålande sol hela dagen. (ska prompt klaga över något så kunde det gärna varit 4-5 grader svalare ;) )
Allt bara rullade på, de få saker som inte gick som planerat fixades lätt och smidigt.

Har än sålänge bara fått två bilder från fotografen - sen åkte hon till tyskland 1 vecka :p
Väntar spänt på att få se resten! :)

578692_10150971947957725_1477819049_n.jpg


487152_10150971949397725_1483933670_n.jpg
 
Sv: Nya bröllopstråden

NERVÖÖÖÖÖST! Två veckor kvar för oss nu! Ett arbetspass kvar, sen kan jag lägga mycket mer energi på bröllopsfixandet. :bump:

Ska iväg på ett kompispars bröllop alldeles strax. Ska "bara" igenom duschen, sminket, håret och förbi replokalen för att hämta ljudanläggning. Vi lånar ut vår anläggning till dem och skulle egentligen åkt förbi igår och riggat, men sambob blev ivägdragen på svensexa, så jag stannade hemma. :D Hoppas bara att det går så smidigt att rigga som när vi testade för nån vecka sen. :crazy:
 
Sv: Nya bröllopstråden

Klänningen är inlämnad på tvätt o stryk, tårtprover hemma för smakning, nageltjejen kunde inte när jag kan så där vet jag inte hur jag gör, frisören och jag har gått om varandra de senaste veckorna men ska ses under den kommande (vi vet redan på ett ungefär hur vi ska göra), vigselprogrammet färdigt, festprogrammen nästan färdiga, ringarna ska hämtas på måndag, maten är färdigplanerad, sambobs kläder hämtade, skor till mig hittade jag igår och vårt hotellrum fixat. Tärnans klänning däremot, är inte färdig. Och jag har inte bestämt om jag ska ha några andra smycken på mig.

Ungefär så ligger vi till.
 
Sv: Nya bröllopstråden

Stort grattis! Vad fina ni var :) Har du någon närbild på ringen/ringarna?

Hehe, vår fotograf åkte till USA i två veckor samma dag som vi åkte på bröllopsresa så vi fick också vänta på våra bilder.
 
Sv: Nya bröllopstråden

knapp
vi förlovade oss för en vecka sedan så snart kan jag också vara med i denna tråd :bump: vi har dock inte bestämt än när vi ska gifta oss, men det är ju alltid bra att spana runt och få inspiration!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp