Bukefalos 28 år!

Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Vi har registrerat oss på bröllopstorget och följt deras kalender lite halvhjärtat. Har hittills funkat för oss. :)
 
Sv: Nya bröllopstråden

Vi har registrerat oss på bröllopstorget och följt deras kalender lite halvhjärtat. Har hittills funkat för oss. :)
Så gjorde vi med.

Och jag rekommenderar skarpt att skapa ett excelark med budgetplanering.
"vara" - "budgeterat max pris" - "varans exakta pris" - "detta har vi betalt"

Då har ni hela tiden vad er budget ligger på (budgeterat max pris), ni vet var ni hittar en vara (lägg in länk), samt ni kan se hur mycket ni har betalt hittils (och vet därmed hur mycket mer ni måste spara)
Jätteskönt att ha.
Det blir ju samtidigt en liten inköpslista på vad som måste komma ihåg att handlas :)

ANg när man ska börja. Börja så fort som möjligt! Även om de första månaderna bara innebär att plöja igenom hela internet efter inspiration - hitta billiga grejor ect ect :)
 
Sv: Nya bröllopstråden

Jag spanar också på bröllopstorget!

Vi har ju tänkt gifta oss nästa sommar, 13e juli. Det vi gjort än så länge är att skriva en ungefärlig gästlista så man har ett hum om hur många man blir, 30 eller 75 gör ju lite skillnad på lokal! Sen har vi också surfat runt och letat lokal, förhoppningsvis kan vi åka och kolla på söndag och sen boka. :)
Annars har vi mest funderat över hur vi vill att det ska vara, borgeligt/kyrkligt, vad för slags fest och så vidare. Men i mitt huvud har jag redan dukning, inbjudningar och klänning klar. :angel:
Eventuella inspirationsbilder och andra idéer, typ pysseltråd på bröllopstorget och sånt har jag sparat i en mapp i bokmärkesfältet.
 
Sv: Nya bröllopstråden

Kl

Ang. alkohol så finns det en stor fördel med Systembolaget, att allting kvalitetstestas. Om inte dryckerna håller tillräckligt hög och jämn kvalitet kommer de inte in i sortimentet. Och ni vet väl att man kan lämna tillbaka oöppnade flaskor och få pengarna tillbaka?

Ang. Bröllopstorget så måste jag säga att det är en märklig samling människor som hänger där. Väldigt många hysteriska bridezillas. Men bildtrådarna är bra.
 
Sv: Nya bröllopstråden

later som ett rimligt pris, vi betalar 20kr per person for hyrning av servis (sa runt en 2000kr). Har inte hyrt mobler an men rent-a-tent ville ha 3000kr for dem. Far se om vi kan fa tag pa dem billigare nagonstant.
 
Sv: Nya bröllopstråden

Kl

vi har en excel fil over gastlistan. valdigt behandigt da vi snabbt fick overblick over antal inbjudningar, antal personer inbjudna, adresser till samtliga och att det har gatt att summera hur manga vi fortfarande inte har fatt svar fran ;)

av egen erfarenhet sa skulle jag undvika internet bestallning av klanning, aven fast jag skickade specifika matt sa passar klanningen inte overhuvudtaget :crazy: och pga av att det ar spets med monster pa den sa ar den valdigt svar och dyr att andra. Nu har vi fatt kopa en till helt enkelt, den nya satt som ett smack pa en gang, men tycker fortfarande att den forsta ar finast (helt olika modeller, men gar ju inte att forstora ekonomin totalt pa att kopa en till klanning som ser nastan likadan ut). Gar att fa tag pa snygga klanningar till ett ok pris i affar ocksa. Tankte att jag skulle prova den nya igen under helgen eller natt och prova lite dans i den, slapet ar namligen langre men istallet har den en san dar arm upphang grejs.

har kollat pa bade tradera och blocket och med tanke pa andelen annonser det finns pa klanningar som ar nya som inte har bud eller ar salda (i princip alla) sa verkar det som att jag helt enkelt far aga tva klanningar!

och feel free to be billiga! :rofl: folk trodde val att det var nagot fel pa mig igar eftersom morsan ljudligt forklarade att vi var pa second hand affaren och letade grejer till ett brollop. Men jag vill gora mina egna kakfat eftersom jag da faktist vill ha kvar dem efter brollopet sa behovde begagnade tallrikar, kopte nagra gamla bocker jag ska anvanda till att gora bukett till min maid of honour (man gor en massa sma rosor av sidorna, sa kanns lite fel att forstora en ny bok), + kopte nagra gamla LP skivor vi ska anvanda till gastbok :D

etsy.com ar valdigt bra for inspiration! bade till diverse saker man kan gora sjalv och dukningsmojligheter (vissa vanner verkar tycka det ar nagot fel pa mig som ska anvanda mossa till mina bordsdekorationer...:angel:)
 
Sv: Nya bröllopstråden

Ja systemet är ju bra på så vis, man ska nog inte handla det billigaste skitvinet man aldrig testat förr, i Tyskland. :p Men håller man sig till sånt man vet är bra så lär det inte vara något problem. Och som sagt, det lär gå åt förr eller senare här :)

Haha ja jag har dragit mig för att bli medlem på BT, det ligger en lätt hysterisk känsla över det forumet. :D Men det är kul att inspireras (och ibland förfasas) över hur andra gör, och det finns en hel del vettiga budgettips bland annat!
 
Sv: Nya bröllopstråden

Ja det känns rimligt. En annan lokal vi kikat på ligger ett par tusenlappar över Möllan i pris, men då ingår iofs ljudanläggning.. Å andra sidan blev jag lite avskräckt för de hade så enormt många förhållningsregler som var skrivna på ett sånt sätt så det kändes som att de kan klaga på det mesta :crazy: Sånt blir jag alltid lite nervös av ;)

Var beställde du den klänningen du inte var nöjd med, om man får fråga? :)
En sak som känns som ett måste om jag nu ska beställa klänning är faktiskt snörning i ryggen, då kan man ju ändå snöra in/ut klänningen vid behov :p

Coolt med bukett av boksidor, det har jag aldrig sett förr!

Jag köpte förresten den första bröllopsgrejen igår, ljusstakar på Ikea. :D Känns nästan löjligt att köpa de redan, å andra sidan var jag där och de var snorbilliga :angel:
 
Sv: Nya bröllopstråden

beror ju pa vad dem har for ljudanlaggning ocksa, inte sakert att den ar bra bara for att den ingar. Gick pa 3000 att hyra varan, da har vi bestallt specifika technics mixers till DJ'n :) (vet inte om det ar billigt eller inte, men farsan kanner han sa antar att hand dragit ner lite pa det)

inweddingdress.com , jopp snorning later som ett bra val! jag bestallde en korsett till den forsta klanningen ocksa men det passa inte till klanningen. Alldelles for hog i ryggen.

sag nagon som salde sadana pa etsy :D sa klart var dem valdigt dyra och latta att gora sjalv ;)
 
Sv: Nya bröllopstråden

Haha ja jag har dragit mig för att bli medlem på BT, det ligger en lätt hysterisk känsla över det forumet. :D Men det är kul att inspireras (och ibland förfasas) över hur andra gör, och det finns en hel del vettiga budgettips bland annat!

Haha jag har faktiskt blivit medlem där nu, men jag tvivlar på att jag kommer bli den aktivaste medlemmen där :P Fast hittills har BT mest haft en positiv inverkan på mig. Jag har insett att jag nog har en rätt avslappnad inställning till bröllop trots allt :D

För oss är det viktigt vilken kyrka det är (båda är döpta och konfirmerade där), det finns en jättefint ställe på gångavstånd till kyrkan så det vore jättekul om vi kan vara där. Vi vill ha en rolig fest med våra släktingar och vänner!

Ungefär där slutar våra specifika önskemål! Att oja sig över att man inte hittade de perfekta skorna, den perfekta brudbuketten, eller att dekorationerna inte blivit som man tänkt sig känns väldigt långt ifrån verkligheten just nu. Men efter några månader på BT har jag väl antagligen ändrat mig :eek: :D
 
Sv: Nya bröllopstråden

Jag har, som du, insett att jag inte är lika hysterisk över bröllopet som andra... :D
BT har dessutom hjälpt mig att komma ihåg vad vi behöver hålla koll på. Så det är bra. Och bildtrådarna är najs som inspiration. Mer än så hinner jag inte hänga där.
 
Sv: Nya bröllopstråden

Nä men precis, vi har en kompis som tycker det där med stora, häftiga ljudanläggningar är väldigt kul så vi tänkte höra om vi kan låna av honom i så fall :)

Aha, den sidan har jag nog inte hittat! Jag har kikat lite på Jenjenhouse, det verkar som de som beställt därifrån är nöjda (att döma av BT's forum :D).

Haha ja det brukar vara så, samma som med mina bollar jag vill ha ;)

Åh jag hoppas den är fin, möllan som jag vill ha som lokal. Förhoppningsvis kan vi åka och kika på den på söndag! :bump:
 
Sv: Nya bröllopstråden

Ja jag har också insett att vi (än så länge) inte är sådär hysteriska över bröllopet. Men det är ju ett år kvar... :angel:

Kul att ha en kyrka som känns sådär självklar! Vi vet bara att vi inte vill gifta oss i en kyrka ;) Men en rolig fest där alla har kul känns verkligen som det allra viktigaste, sen om buketten vissnar halvvägs genom dagen eller någon inte tycker om maten, det känns faktiskt som att det i det stora hela inte gör sådär jättemycket..
 
Sv: Nya bröllopstråden

*kl* Idag har jag och mina ponnyer jobbat på ett bröllop :laugh:

brudvagn.jpg
 
Sv: Nya bröllopstråden

vilka sota :D jag kanner inga hastar jag skulle lita pa tillrackligt for att dra en brollopsvagn :crazy: (dem enda ar val grannens svarforaldrar, men dem har ingen vagn), dem andra grannarna verkar inte riktigt ha nagon kontroll over sina hastar :angel:

vi hoppas vi kan anvanda farfars chevy bel air -57
Farsana oldsmobile star fortfarande utan motor sa den blir det inget med ;)
 
Sv: Nya bröllopstråden

Vad mysigt!!

kl
Idag har vi varit och tittat på möllan vi vill ha festen i. Den var jättefin :love: Både omgivningarna och själva festlokalen, samt ett kök med hyfsade ytor till uppläggning av mat osv. Så den är preliminärbokad, men vi är väldigt överens om att vi gillade den båda två :bump:
 
Sv: Nya bröllopstråden

Det är en extra fördel att köra par vid såna tillfällen, så att de har tryggheten i varann. Det var vårt första uppdrag och den ena ponnyn är bara 4 år, men de skötte sig fantastiskt! Stod så snällt och hängde utanför kyrkan i en halvtimme och promenerade duktigt mitt i trafiken bland tutande bilar. Enda pinsamma var att den ena kissade en stor pöl utanför kyrkan och den andra ville stanna och skita precis när vi skulle lämna av brudparet vid festplatsen :o
 
Sv: Nya bröllopstråden

Vad mysigt!!

kl
Idag har vi varit och tittat på möllan vi vill ha festen i. Den var jättefin :love: Både omgivningarna och själva festlokalen, samt ett kök med hyfsade ytor till uppläggning av mat osv. Så den är preliminärbokad, men vi är väldigt överens om att vi gillade den båda två :bump:

Och nu är den bokad på riktigt! :banana:
 
Sv: Nya bröllopstråden

Så, då är sminket bestämt och bokat också. :D
På söndag ska jag till frisören, vi har kommit några steg framåt med festprogrambladen, prästen har varit här och gått igenom vigseln med oss (pirrigt!) och det drar ihop sig mer och mer. :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Hjälp med fundering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp