Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Vi bestämde festlokal först, det var kring den vi byggde alltihop. Sen bestämde vi datum. Mannen ville ha sommarbröllop, jag höstbröllop. Han vann. Vi kom fram till att juni var bäst, innan/i början av semestrarna så att folk har hyfsad koll på var de befinner sig det datumet när de ska svara, och för att inte hela vår semester skulle ätas upp av bröllopsförberedelser. Sen var det bara en helg i juni som var möjlig, pga diverse event, så det fick bli den helgen. Budget bestämde vi också tidigt. Då visste vi hur många gäster vi hade råd med (vi visste kuvertpriset på restaurangen/festlokalen) och hur mycket pengar vi fick över till annat.

Jag googlade väldigt mycket men vägrade bröllopsmagasin och mässor. Det är roligare att kolla hur folk faktiskt gjort på verkliga bröllop än att sitta och bläddra i produktannonser som magasin och mässor faktiskt är till 99 %. En hemsida som jag tycker är bra är Style Me Pretty. Den är väldigt amerikansk men ändå väldigt inspirerande. Mycket DYI-tips. Fast man ska vara medveten om att vissa fotojobb där är arrangerade, det är inte bara verkliga bröllop. Polka Dot Bride är en annan liknande sida.

*KL*

Har inte varit delaktig i tråden innan men jag är så lycklig och vill bara tala om för alla att jag gifte mig på midsommarafton! :D:D:D Ett hemligt mini bröllop hemma på gräsmattan med präst, två vittnen, deras son och vår dotter. Det var så kul att överraska familj och vänner med att vi helt plötsligt var gifta! :D

Åh Grattis!
Ja så kan man också göra :D
Men hade vi gjort så tror jag att våra familjer hade blivit besvikna att de inte fick vara med :p

later konstigt tyvarr. Min forlovningsring ar i titan och den var det no-go pa andring av storlek pa. Vigselringen ar i stal och den gar deffintivt inte att andra. Fast kostnaden pa bada ar sa lag att kopa en ny i ratt storlek inte ar nagra problem heller.

Aha. Ja jag har inte frågat dom än men det står på deras sida att på deras egna ringar kan de ändra storlek.
Men jag tror jag avvaktar ett tag till, förhoppningsvis så går jag ned i vikt så den passar igen! (Kan ju alltid hoppas iaf)

Gratulerar! Det låter som ett härligt sätt att gifta sig på:)

*kl

På lördag gifter sig våra bästa vänner, så då får vi en bröllopsförsmak. Själva har vi (jag) börjat coola ned lite, och det mesta är planerat. Sambons väst är färdig, detaljplaneringen likaså. Återstår bara att fixa slips till sambo, samt att delegera några uppgifter under själva dagen. Jag börjar bli så peppad!:) Har tränat ordentligt den senaste veckan också, så nu hoppas jag bara på lite sol så att jag får en schysst bränna till bröllopet.

Tack! :D

Haha ja, fast mina föräldrar gjorde likadant så dom kunde inte säga nåt och mina svärföräldrar verka inte så besvikna dom heller för dom tycker att vi alltid är så hemlighetsfulla så dom var inte så förvånade utan bara glada :)

Ha ha, jag köpte ring på lunchen och chockade min kollega som hängde med. Hon kunde inte förstå hur jag kunde välja så fort :D
Nu är det "bara" skor, mat och kläder till mannen kvar!
Det vi även funderar på är fotograf.
Eventuellt ber vi sambons bror fota med sin systemkamera eller ber en kompis till sambon (som är hobbyfotograf) komma och ta lite bilder. Vi kommer inte anlita en "riktig" fotograf i alla fall.

kl

Bara 2 dagar kvar :nailbiting:

I dag har jag, svärmor och yngste sonen lagat mat. Känns som läget är under kontroll. Gården (vi ska ju gifta oss på sommarstället) är tillfixad. I morgon dukning, dekorationer osv........
Känns som läget är under kontroll och vädret ska bli vackert!

Grymt! Här dansas en soldans för er idag, och jag tänker på er på lördag.

*kl

Har ni andra tänkt ha vigselprogram? Vår ceremoni består av en dikt, fyra sånger, löften och annat pratande... kanske vore det bra för gästerna att kunna hänga med på vad som händer?

Åh så spännande!! Vi ser fram emot bilder :)
Lovar att hålla tummarna att det blir toppenväder!

Vi ska gifta oss i rådhuset och sen ha mat å festligheter hemma på gården. Som jag skrivit tidigare blir det bara den närmsta familjen, föräldrar och syskon. Jag är dessutom gravid så det blir skönt att det blir ett litet och förhoppningsvis lugnt bröllop. Funderar på om shettisen ska vara bestman och hunden tärna. Men då blir nog sambon yxtokig :D:D

kl

Igår var det både möhippa och svensexa för vår del! Jag skickade iväg sambon som kidnappades först, tog en promenad med hunden och trodde att jag skulle ha en lugn och skön dag hemma. Istället knackade det på dörren, utanför stod en man i camo-utstyrsel och gav mig en lista på saker jag skulle packa ner, allt gav olika mycket poäng.

Därefter lämnade mannen (som är en kompis sambo) av mig hos mina kompisar som dukat upp en lyxig frukost och champagne! Blev lite ledsen när jag såg att min lillasyster inte var där, hon bor i sthlm och jag antog att hon varit tvungen att jobba.

Så fick jag en ögonbindel på mig när vi åkte iväg med bilen (och körde 15 varv i en rondell så jag skulle tappa bort mig ordentligt ;) ). Slutdestinationen visade sig vara en gård i Flyinge, där jag fick byta om till vita ridbyxor, kavaj och stövlar och sitta upp på en fantastiskt fin dressyrhäst! Olof Axelsson höll lite lektion för mig och det var verkligen så himla roligt, jag var tydligen ett enda stort leende som red omkring :D När jag kom fram i trav utbriste jag "herrejävlar!", vilket steg han hade! Den ökade traven kommer jag leva på länge... :love: Sen fick jag rida en kür, lite sådär på frihand. Det fick jag också poäng för. Mitt i ridningen kom också min lillasyster som precis blivit upplockad på centralen!

Motvilligt fick jag till slut sitta av, och vi åkte tillbaka till Lund där vi åt lunch. Sen var det tillbaka in i bilen, och vidare till Malmö och Utmaningarnas hus. Hur roligt som helst, där flängde vi runt i nästan 3 timmar innan mitt lag stod som slutgiltiga segrare! Efter det stannade vi till vid Stadion där jag fick svara på frågor om MFF, för att kunna räknas som värdig medlem i den fotbollsintresserade familj jag gifter in mig i ;)

Så hem till en av tjejerna som bor i Malmö, där vi åt middag och hade supermysigt. Lite quiz om min blivande make hann vi med också, innan det var dags för utgång. Där mötte vi upp svensexegänget, som även de haft en fullspäckad dag med paintball, voltige, hoppning och massa mat! :)

Jag kan verkligen inte föreställa mig en bättre dag, det var helt perfekt och vi hade så himla roligt! Jag är enormt tacksam för mina vänner som ordnade det så superbra! :love:

Nu är det gjort! Allt gick bra, men vi fick hålla oss till plan B. Strax innan bröllopet kom en rejäl och lång regnskur. Så vi fick ha vigseln på altanen och inte ute på en udde som vi hade planerat. Men efter maten kom solen så vi kunde ändå fota där ute efteråt. Det blev en fin dag med våra närmaste. Lite ovant nu i början med ytterligare ett efternamn. Behöll mitt gamla och la till hans.
Bilder utlovades så här kommer några. Jag vet inte om detta funkar att länka via facebook. Annars får jag prova igen.

photo.php

Här får jag min ring!

photo.php

De obligatoriska kyssen!

photo.php

Min bukett!

photo.php

Ena hästen fick vara med på ett hörn!

Nehej, det funkade visst inte!

Jag minns inte hur man gör för att lägga in bilder från Picasa. Någon som kan uppdatera mig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 171
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka