Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag hittat den, klänningen :love: Den är så fin och framför allt - jag kände mig väldigt väldigt fin i den :) En bit över min budget men jag har fått en finansiär i form av kära mormor :heart

11402769_10152992988491297_5601369702623995019_n.jpg

Tjuvtitt :D Ska ha andra underkläder, är på jakt efter en axelbandslös BH för det blir nog snyggast. Skor ska jag ha också, några enkla och låga bara. Sen ska vi lista ut det här med smink också, jag är helt värdelös på sånt men ska få hjälp av systrarna. Även med hår, det är jag också usel på :angel:

Vi har bokat bygdegården bredvid kyrkan. Dock har vi ingen aning om budget för resten (kläder, mat mm) eftersom vi måste köpa vår första bostad inom kort :crazy:

*kl*

Hoppar in i tråden!

Jag och min pojkvän ska gifta oss den 12:e September.
Lite har vi hunnit fixa, ringen är köpt:love: och klänningen är beställd.
Har en frågan, kan man endast bära vigselringen eller är det ett "krav" att man ska bära både förlovningsring och vigselring?

Bara jag som är super nervös inför att säga löftena i kyrkan? :nailbiting:

*kl*

Hoppar in i tråden!

Har en frågan, kan man endast bära vigselringen eller är det ett "krav" att man ska bära både förlovningsring och vigselring?

Klart du inte behöver ha en förlovningsring. Vem skulle ställa krav på det menar du? :p

Grattis till kommande bröllopet! :)

*kl*

Hoppar in i tråden!

Vi kommer bara ha vigselringar, köper en finare å dyrare istället för 2 ringar till samma pris!

Vi tror inte på Gud så vi kommer ha borgerlig vigsel å inte säga nått mer än Ja till varandra

Tack så mycket! :)

Okej vilken tur. Nej jag vet inte men jag läste runt på bröllopstorget och enligt vissa där var de väl nästan lite så att dom var tvungna att ha förlovningsringen också så att människor runt omkring visste att de var gifta. Men för mig är de inte viktigt vad andra tror, jag vet ju själv :p

Okej så har vi också gjort, köpt en lite dyrare och finare ring och min pojkvän kommer använda sin förlovningsring som vigselring.

Jaha okej vad skönt att inte behöva säga mer än ett Ja :) Tycker de är jätte jobbigt och prata inför andra.

Vi har kyrka och lokal bokat nu iaf, och alla inbjudningar är skickade.

Hur har ni planerat ert bröllop?
Något visst tema, underhållning? :)

Igår tittade vi på en vacker lokal och vi har preliminärbokat den till augusti nästa år :love:

Nu min stora fundering, hur gör man vigseln? Vi ska ju ha en borgerlig vigsel och generellt så verkar de väldigt korta? Vad kan man fylla ut med? Har läst om en del som har dikter och sång som utfyllnad men vet inte riktigt om det passar oss.

Kan man skriva ett "manus" som vigselförättaren ska läsa upp (med de grejerna som är obligatoriskt)?

Igår tittade vi på en vacker lokal och vi har preliminärbokat den till augusti nästa år :love:

Nu min stora fundering, hur gör man vigseln? Vi ska ju ha en borgerlig vigsel och generellt så verkar de väldigt korta? Vad kan man fylla ut med? Har läst om en del som har dikter och sång som utfyllnad men vet inte riktigt om det passar oss.

Kan man skriva ett "manus" som vigselförättaren ska läsa upp (med de grejerna som är obligatoriskt)?
Nu är jag inte i bröllopssvängen själv mer än att jag sjunger på en del, och dessutom jobbat en del i kyrkan, men har varit solist på ett borgligt bröllop en gång :) Det brudparet hade just valt att "fylla ut" med musik, men trots att jag och en pianist framförde tre låtar blev det den klart kortaste vigsel jag varit med på!
Det jag saknade mest på den borgligt vigseln jämt emot en kyrklig var att i kyrkan har ju prästen alltid ett tal. Talen brukar handla mycket om kärlek, relationer och om paret i sig. Oftast inte särskilt religiösa toner i dem, om inte paret är troende. Något sådant tycker jag hade varit väldigt fint på en borglig vigsel med, även om det kanske inte är standard i ordningen... Men beroende på vem som viger er sö kanske det kan vara ett alternativ?

Vi kommer inte ha speciellt lång vigsel, det enda jag vet är att mina systrar ska sjunga men utöver det blir det nog bara själva vigselceremonin. Den långa versionen, dvs 2 minuter :laugh:

Vi har också funderat på dikter men jag vet inte riktigt, har inte hittat någon som inte känns mer eller mindre tramsig, typ "vår kärlek är som magi, jag ska vara din för all evighet" :p

Här har vi förresten insett att det bara är knappa 7 veckor kvar :nailbiting: :eek: Vart tog tiden vägen?! Matplaneringen börjar komma i ordning men på måndag ska vi åka och scanna Kvantum på deras utbud samt priser och hur mycket av allt det egentligen är per förpackning osv :p Även spana på lite kläder till blivande maken tror jag. Och se om vi hittar lite billiga värmeljushållare, vaser, servetter och sånt där.

Håller dessutom på och spanar efter en bra ingångslåt, vill ha något instrumentalt som är lite fint och stämningsfullt men inte "too much"... Tips? Gärna något som går att hitta på spotify :angel:

Hur går det för er andra med planeringen? :)

Här har vi förresten insett att det bara är knappa 7 veckor kvar :nailbiting: :eek: Vart tog tiden vägen?! Matplaneringen börjar komma i ordning men på måndag ska vi åka och scanna Kvantum på deras utbud samt priser och hur mycket av allt det egentligen är per förpackning osv :p Även spana på lite kläder till blivande maken tror jag. Och se om vi hittar lite billiga värmeljushållare, vaser, servetter och sånt där.

Håller dessutom på och spanar efter en bra ingångslåt, vill ha något instrumentalt som är lite fint och stämningsfullt men inte "too much"... Tips? Gärna något som går att hitta på spotify :angel:

Hur går det för er andra med planeringen? :)

Det drar ihop sig för oss också!
Vi har koll på maten och i onsdags var sambon i Tyskland och handlade dryck. Fästmannen beställde kostym för två veckor sedan och det var precis på håret att dom kan leverera, fattade inte att det var så svårt att få tag på en grå kostym med väst.

Jag letar också musik, både ingångmusik och utgång. Coldplays "Yellow" ska spelas under vigseln är det tänkt, för det är "vår" låt. Men i övrigt är det blankt. Gillade verkligen (som alla andra) Carl-Philips och Sofias utgång så något liknande hade varit häftigt ;).

Klänningen håller på att sys in och om. Ett helt projekt!

Vi har hittat en ny fotograf Men varför envisas fotografen med att vilja fotografera oss innan vigseln? Jag vill verkligen inte det. Hur gör ni? Vigseln tar typ 20 min, sen kan vi fotograferas i en halvtimme medan gästerna minglar. Fotografen ska vara med hela kvällen så det blir nog gott om bilder ändå tänker jag!

Vi har koll på maten och i onsdags var sambon i Tyskland och handlade dryck. Fästmannen beställde kostym för två veckor sedan och det var precis på håret att dom kan leverera, fattade inte att det var så svårt att få tag på en grå kostym med väst.

Jag letar också musik, både ingångmusik och utgång. Coldplays "Yellow" ska spelas under vigseln är det tänkt, för det är "vår" låt. Men i övrigt är det blankt. Gillade verkligen (som alla andra) Carl-Philips och Sofias utgång så något liknande hade varit häftigt ;).

Vi har hittat en ny fotograf Men varför envisas fotografen med att vilja fotografera oss innan vigseln? Jag vill verkligen inte det. Hur gör ni? Vigseln tar typ 20 min, sen kan vi fotograferas i en halvtimme medan gästerna minglar. Fotografen ska vara med hela kvällen så det blir nog gott om bilder ändå tänker jag!
Fotograferingen kan ta betydligt längre tid än en halvtimme. Sist jag var på bröllop där brudparet skulle fotas efter vigseln så fick vi vänta på den i över en timme. Astråkigt för det fanns inget att göra och vi fick inte komma in i lokalen. Hade det inte varit nära vänner hade jag nästan åkt hem.
(Hoppar ut ur tråden igen)

Ja vi har väl samma datum :) Inte lång tid kvar nu!

Jag har fortfarande inte bestämt mig angående musiken... Måste fortsätta leta.

Angående fotografering tänker jag att fotografen kanske vill ta bilderna innan för att smink och sånt ska vara fint ifall det blir känslosamt under vigseln? Men jag vet egentligen inte.

Maten börjar komma i ordning, även kläder men det som saknas är skor. Vigselförrättaren ska vi träffa på måndag och gå igenom hur vigseln ska gå till. Hindersprövning har vi fått hem och vi har skickat in om efternamn.

En del grejer kvar att fixa men snart är vi lediga båda två och kan gå all in med förberedelser. :)

Vi håller på att packa för fullt och åker mot bröllopsdestinationen imorgon, då är det en vecka kvar till bröllopet. Packning högt och lågt hemma, är borta två veckor och tar med både katter och häst. I pyssel har vi kvar att sätta ihop festprogrammet och göra bordsplaceringen, sedan är det jobbet som ska göras i och runt lokalen (från onsdag till fredag) och typ frisör och spraytan (för att jämna ut bonnbrännan och göra den klänningskompatibel :angel: ). Och träffa fotografen också och prata lite.

Men det känns lugnt, vi har väldigt organisatoriska människor i vår närhet som hjälper till. Och planen är verkligen att vara lediga och njuta från fredag eftermiddag fram till vigseln på lördagen, då kanske vi kan slappna av så mycket att vi inte känner oss superstressade i alla fall.

Nu håller jag på att packa, är hittills uppe i elva hattar och lika många klänningar :D

När det kommer till musik så gick vår plan i stöpet helt och vi fick tänka om för några dagar sedan, men nu har vi fått ihop det så vi är nöjda ändå. Klassisk ingångsmusik, sedan har vi valt en låt vardera som betyder något för oss och en gemensam låt, en sommarpsalm och en om kärlek och sedan utmarsch till en låt från gemensamma älsklingsartisten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 187
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur