Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nya bröllopstråden... Det måste betyda att jag passar in här n då
I september kommer han bli min man och jag hans fru.... Största samtalsämnet just nu... Ringarna!!!
Min förlovningsring är för stor och går ej förminska så mycket. Därav kommer vi köpa 3 helt nya ringa. En till honom och två till mig. Jag är kär i vitguld och så kommer det bli. Han är kär i guld, och där har vi problem. Men vad tror ni om denna lösning?
Hans ring är den vänstraStenarna symboliserar våra två barn och vitguldet i ringen binder ihop hans med mina.
![]()
VI kommer ha ett mindre och jag skulle tex vilja att vissa arbetskamrater kommer på möippan, men de umgås jag inte privat med så ser ingen anledning att bjuda på bröllopet.
De programmen är helt galna, heeeelt galna, ändå kan man inte sluta titta! Och alla "say yes to the dress" är uppbyggda på samma sätt, haha! TLC-kanalen är bra när det gäller skit-programAlltså såhär va: jag tillhör generationen då bröllopen såg helt annorlunda ut än dagens, jag tycker att det mesta kring bröllop numera verkar jobbigt uppstyrt med klädkoder, temafärger, vilka man ska bjuda, om barn får vara med, om man får styra bröllopspresenterna osv. Jag tycker det låter jättejobbigt.
MEN nu har jag till slut fått tummen och skaffat digital-tv, vilket gjort att jag kollat lite noggrannare vilka kanaler jag har. Och då har jag hittat - och FASTNAT I- den stördaste programidén ever: Say yes to the dress/Canada! Det är helt sjukt och jag kan inte sluta titta!
Kvinnorna kommer till bröllopsaffären med sitt entourage av mamma, mormor, systrar och tärnor. Så får de prova klänningar och visa dem på ett litet podium till de andras beskådan. De berättar små gråtmilda historier om sina pojkvänner - "HE'S MY BEST FRIEND!". Alla klänningar ser för mitt otränade öga likadana ut - blingat marängsviss-looken - och man vet att när de provar den typ fjärde klänningen och den gayaste bröllopsstylisten ever kommer med en slöja - DÅ är det Yes to the dress! Alla gråter och faller i varandras armar.
En tjej förra veckan hade varit ihop med sin pojkvän i 1,5 år och de "väntade med att fullborda sitt förhållande till bröllopsnatten". Två stycken i förrgår hade det gemensamt att klänningen skulle visa deras fantastiska rumpa, två andra hade det gemensamt att mormor skulle få fatta beslutet. Och den som valde den absolut fluffigaste klänningen som någon designer någonsin hjärnblött ihop var 52 år.
Jag är helt fast. Jag fattar snabbt vad mermaid silhouette är, och sweetheart neckline. Och jag kollar febrilt i Forex app för att se hur mycket 2 000 kanadensiska dollar är (knappt 13 000). Det är helt galet! Och just när man tror att man hittat århundradets sjukaste programidé så kommer en trailer för - Curvy brides ...
Edit: kan lägga till att @Hyacinth är min bröllopsidol sedan hon gifte sig i en svart klänning från Kapp-Ahl. Då fattar ni vidden av stördhet att jag fastnat i det där programmet.
Exakt, det går inte att sluta titta!De programmen är helt galna, heeeelt galna, ändå kan man inte sluta titta! Och alla "say yes to the dress" är uppbyggda på samma sätt, haha! TLC-kanalen är bra när det gäller skit-program![]()
Alltså såhär va: jag tillhör generationen då bröllopen såg helt annorlunda ut än dagens, jag tycker att det mesta kring bröllop numera verkar jobbigt uppstyrt med klädkoder, temafärger, vilka man ska bjuda, om barn får vara med, om man får styra bröllopspresenterna osv. Jag tycker det låter jättejobbigt.
MEN nu har jag till slut fått tummen och skaffat digital-tv, vilket gjort att jag kollat lite noggrannare vilka kanaler jag har. Och då har jag hittat - och FASTNAT I- den stördaste programidén ever: Say yes to the dress/Canada! Det är helt sjukt och jag kan inte sluta titta!
Kvinnorna kommer till bröllopsaffären med sitt entourage av mamma, mormor, systrar och tärnor. Så får de prova klänningar och visa dem på ett litet podium till de andras beskådan. De berättar små gråtmilda historier om sina pojkvänner - "HE'S MY BEST FRIEND!". Alla klänningar ser för mitt otränade öga likadana ut - blingat marängsviss-looken - och man vet att när de provar den typ fjärde klänningen och den gayaste bröllopsstylisten ever kommer med en slöja - DÅ är det Yes to the dress! Alla gråter och faller i varandras armar.
En tjej förra veckan hade varit ihop med sin pojkvän i 1,5 år och de "väntade med att fullborda sitt förhållande till bröllopsnatten". Två stycken i förrgår hade det gemensamt att klänningen skulle visa deras fantastiska rumpa, två andra hade det gemensamt att mormor skulle få fatta beslutet. Och den som valde den absolut fluffigaste klänningen som någon designer någonsin hjärnblött ihop var 52 år.
Jag är helt fast. Jag fattar snabbt vad mermaid silhouette är, och sweetheart neckline. Och jag kollar febrilt i Forex app för att se hur mycket 2 000 kanadensiska dollar är (knappt 13 000). Det är helt galet! Och just när man tror att man hittat århundradets sjukaste programidé så kommer en trailer för - Curvy brides ...
Edit: kan lägga till att @Hyacinth är min bröllopsidol sedan hon gifte sig i en svart klänning från Kapp-Ahl. Då fattar ni vidden av stördhet att jag fastnat i det där programmet.
Exakt, det går inte att sluta titta!
Fast de har Masterchef Australia, det var därför jag började titta. Och Say yes to the dress ligger precis innan
Men Curvy brides då. Vilket geni kom på det? "Jag vet, vi gör en serie om tjocka som ska gifta sig"
Det såg jag igårPrecis när jag läst klart ditt inlägg @mandalaki så drog nämnda program igång på tv-n! Meghan vill tydligen ha en prinsessklänning som ska passa till en bröllopsfest i stugmiljö, SÅ SPÄNNANDE!
Låter toppen, är det också TLC?Nån amerikan, alla gångerSen finns ju Bridesmaids också, då kan det gå hett till. 25 stycken tärnor, de börjar bråka inbördes och vill absolut inte ha sig de klänningarna som bruden vill. Kör över bruden och helt plötsligt fanns det bara 15 tärnor kvar
Och en arg svärmor på det som tycker att klänningarna ska vara heltäckande och inte sexiga för fem öre, herregud det är ju ett BRÖLLOP!
Självklart!Låter toppen, är det också TLC?![]()
Det såg jag igår
I ett avsnitt var det en tjej vars främsta krav var att klänningen skulle passa till cowboy boots. Hon hade med fyra par. Alla skitfula.
Och hur får man blingad marängsviss att passa till COWBOY BOOTS?
Körsbär? Det missade jagÅh, no spoilers!
Alltså.. Med ett körsbär på huvudet? Och en häst i närheten?
Jag googlade, blev inte ett dugg klokare!
Körsbär? Det missade jag![]()
Såhär såg min klänning ut som jag hade när jag gifte mig:
![]()
Lagom avancerat för mig.
(obs hade strumpbyxor på mig också såklart)