Nya byxor som stinker

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Zoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 3 254

Zoo

Trådstartare
Som rubriken lyder!
Mina nya byxor som jag har köpt luktar minst sagt gott. Jag har tvättat dom en gång men det vägrar släppa! Någon som vet vad det kan vara? själva fägringen (blåa) eller kan det vara något som dom är impregnerade med? Lite svårt att förklara vad dom lukar.... Men kanske någon som har haft samma problem och fått bort det? Hjääälp!!! :arghh: Vill gärna kunna använda min byxor utan att stinka...

Sv: Nya byxor som stinker

Det kan dels vara färgningen och dels kan det vara antimögelmedlet som stinker. Tvätta dem med en skvätt ättikssprit i sköljvattnet så försvinner det förmodligen. Ättikssprit brukar ta bort oönskade lukter.

Jag hade samma problem med ett par jeans från Zara. Efter några tvättar försvann det dock så testa att tvätta. TinyWinys tips är säkert jättebra!

lite OT kanske.. men "luktar minst sagt gott" betyder ju att dom luktar vääldigt gott? Det menade du väl ändå inte? ;)

Jo kanske hehe. Skyller på att hjärnan befann sig på en annan plats när jag skrev.

har testat med ättika nu och jag tror det funkade lite! :D ska vänta och se när dom har torkat ordentligt. Annars får det bli en omgång till med ättika. Tack så jätte mycket för tipset :bow:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 025
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 507
Senast: alazzi
·
Småbarn Hej Buke! Hoppas att ni har lite klok input att komma med, jag känner att jag nog bara måste stöta och blöta det här ett par varv och få... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 262
Senast: Sofie_B
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka