Nya freeform

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Sparris__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 772
Sv: Nya freeform

Fick mailsvar från Stall vrå ang. den nu och de skulle visst dröja några månader till innan den va klar. Eftersom jag behöver en sadel nu så kan jag ju inte vänta på den.

Men du hade provat freeform? Om jag inte minns fel så har jag för mig att du skrivit nå om att du tror den inte lämpar sig på svankryggade hästar, eller är jag helt ute och cyklar? Och varför isåfall?

Har du eller känner du nån som provat trekker dressage? Synpunkter?

Känner ingen som ahr provat Trekker.

Det är mkt möjligt att jag ahr skrivit det, då den är såpass hård följer den inte ryggen bara när man lägger på den. Den kanske blir bättre om den är emr använd, men min FF var svår att böja. Dock hade min häst en rak rygg, så det funkade bra.

(jag har ägt en ff, men den var sned, så den fick gå tillbaka. Och pga för lång lev tid orkade jag inte vänta.)

Hej! Jag har en FF (vanliga modellen) till min arab, och han är ganska så svankig faktiskt. Det går jättebra, får även om den är lite hård, så böjar den när man sittar i den. När jag tar av sadlen ser man hele anlägningsutan i håren, inte nogra skarvar bak eller nåt... ser också fram imot den nya men är mycket nöjd med den vanlige!

Åh va roligt att du har din ff på en arab och som är lite svankig dessutom. Just eftersom jag oxå har en arab av den formen. Hoppas bara ff blir lika bra för oss som för dig :)

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 897
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Betäckning 2024 - föl 2025