Nya Horzekatalogen!

Sv: Nya Horzekatalogen!

Kollade idag då jag var ut till butiken, de röda lindorna är verkligen RÖDA, mer som eldröda/chiliröda, men endå totalt knallröda. Hoppas det hjälpte.

Senast ändrad:

De är orangeröda! Inte röda o inte orange! Lite mer åt det orange hållet...väldigt lysande!

Japp, de lindar jättefult. Sen är jag lite besviken, på att de inte har Nest benlindor i fler färger. Det hade de förra året, så det gick att köpa matchande schabrak av vilken sort som helst ut katalogen. Nu var utbudet mycket mindre....Jag gillar ju att matcha:crazy:..Skulle vilja ha aquafärgat dressyrschabrak o fleece/elastiska lindor, men då fanns det bara i allroundmodell (tror jag det var) och bara som fleece men utan elastisk del...
Men i övrigt, så tycker jag att de har bra kvalité på sina grejor och inte alltför höga priser.
Själva Horze är ju "Finn Tacks" ridhästkatalog, så de vet nog från travvärlden, att grejor måste ha kvalité...

undrade lite om hjälmen med nr 30015 någon som har en sån eller haft. hur är dem, är de stora i strl eller normalt och blir dem större efter man har använt den ett tag?:d

och sen hur tjockt är "z"-schabraket och hur tjockt är det mjuka allround schabraket (nr 17034) vilket av dem är tjockare? kan inte bestämma mig vilken av dem jag ska beställa:angel:

Kollade idag då jag var ut till butiken, de röda lindorna är verkligen RÖDA, mer som eldröda/chiliröda, men endå totalt knallröda. Hoppas det hjälpte.

De är orangeröda! Inte röda o inte orange! Lite mer åt det orange hållet...väldigt lysande!

Tack, tack! :laugh: :bow:

Knapplån

Jag har en liten fundering kring det här med rid-/länd-täcke med reflex. Horze verkar bara ha ridtäcke, vilket jag vanligtvis föredrar, men nu ska jag sälja den och bara ha kvar westernsadeln.. nån som vet om ridtäcket går att använda till westernsadeln??

Jag reagerade också på den kassa lindningen. Pinsamt att de har det så.

*kl*

Nån som vet hur fleecelindorna för 79 spänn är i kvalitét? Embrace fleecebandage. Tycker inte namnen på färgerna som finns på hemsidan stämmer med bilderna alls. Den mörklila färgen verkar inte finnas med ens :crazy:

Super :)

Men hur har de tänkt sig att man ska kunna beställa från hemsidan om de färgerna man vill ha inte finns på listan :angel: Korkad säljstrategi i såna fall...

Super :)

Men hur har de tänkt sig att man ska kunna beställa från hemsidan om de färgerna man vill ha inte finns på listan :angel: Korkad säljstrategi i såna fall...

Jag ville ha ett ridspö som finns i katalogen men inte på hemsidan, så jag ringde kundtjänst. Jag fick svaret att artiklar som är slut i lager inte syns på hemsidan, men så snart de får in dem igen så kommer de att synas. Kanske gäller det även enstaka färger och storlekar som är tillfälligt slut? :idea:

knapplån

Jag tänkte försöka beställa lite schabrak ifrån Horze,
de var ju riktigt billiga och fina efter priset.

Tänkte också beställa cavalettiblocken,
känns som lite vettigare pris än dom äkta sockerbit's blocken
när man bara använder dom väldigt sällan.

Det är synd att Horze har så dåliga och litet utbud av islandsgrejer,
hade absolut varit kul att se lite mera!
De hade iaf ett par fina chokladbruna islandsbyxor som jag blev lite nyfiken på :)

Skulle sitta fint mot min fuxfarbror :love:

(fast det passar inte lika bra med brunt mot mina andra två :rofl:)

Har ett sånt par, tycker de är bra.
Har varit med om mer än en gång att färgen inte stämmer på det man sen får i verkligheten...

Knapplån

Jag har en liten fundering kring det här med rid-/länd-täcke med reflex. Horze verkar bara ha ridtäcke, vilket jag vanligtvis föredrar, men nu ska jag sälja den och bara ha kvar westernsadeln.. nån som vet om ridtäcket går att använda till westernsadeln??
Skulle tro att det behövs ett ländtäcke till westernsadeln. Det är iallafall såna jag har sett folk med westernsadel använda. Kan ju bli lite tight att få ridtäcket runt sadeln. och det är drygt, jag har ett som själva hålet där sadeln ska vara är alldeles för liten för min sadel, resten av täcket är perfekt. Men det är ju skitdrygt när man inte får det att sitta fast på ett bra sätt!

Jo jag funderade på om det var nåt sånt. Men ska det beställas ska det ju göras innan det där erbjudandet om gratis frakt går ut så de får skynda sig att ta hem om de vill ha nåt sålt :angel:

Skulle tro att det behövs ett ländtäcke till westernsadeln. Det är iallafall såna jag har sett folk med westernsadel använda. Kan ju bli lite tight att få ridtäcket runt sadeln. och det är drygt, jag har ett som själva hålet där sadeln ska vara är alldeles för liten för min sadel, resten av täcket är perfekt. Men det är ju skitdrygt när man inte får det att sitta fast på ett bra sätt!

Jo det var nästan vad jag trodde.. :(
har sett westernfolk med ridtäcken (ej ländtäcke) tidigare, därför hoppades jag att det kaanske kunde gå..

vad som stör mig är att ländtäckena (reflex) kostar nästan lika mycket som ett ridtäcke :crazy: ...

*Knapplån*

Vet någon hur det billiga undertäcket Down and over (tror jag det hette!) är i passform/kvalitet? Är det värt sitt pris??

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka