Nya inkörningstråden!

Ja hon är liten, men under 200 kg är ändå tveksamt, men visst kan det vara så. Det jag säger är att man inte ska förlita sig på formler, rent statiskt har de oftare fel än rätt. ;)

De jag använder funkar iaf bra på fjordhäst. Vi får hoppas att de stämmer med ponnyn med. :)
 

Bifogade filer

  • 7D106AB6-6D05-4AE1-9FC3-A58EB4B4D180.jpeg
    7D106AB6-6D05-4AE1-9FC3-A58EB4B4D180.jpeg
    373,5 KB · Visningar: 65
Hon ser typ ut som mina valacker som är 110 cm också :) De väger inte ett gram under 200 :D
Nja, utifrån bara bilderna så tycker jag nog att Habinas definitivt verkar vara lättare byggd.

@Habina du har inte möjlighet att väga henne någonstans? :angel: Jag blev väldigt nyfiken nu på att få reda på vad hon egentligen väger :p
 
Nja, utifrån bara bilderna så tycker jag nog att Habinas definitivt verkar vara lättare byggd.

@Habina du har inte möjlighet att väga henne någonstans? :angel: Jag blev väldigt nyfiken nu på att få reda på vad hon egentligen väger :p

Jag har tyvärr ingen våg i närheten. Lovar att väga om jag får chansen, men hon ska förhoppningsvis inte till klinik närmaste åren. ;)
 
109 cm hög, 129 cm i bröstomfång blev resultatet idag. Fick låna ett viktband av en kompis och enligt det vägde hon 175 kg. Ska mäta lite mer imorgon. :)
 
Med nya skor kan vi lämna paddocken och ge oss ut på nya äventyr. Sen jag startade tråden har jag postat här om fyra inkörningar. En som tävlas i mitt par, en som är ny i vagn, en som körs sporadiskt hos sin ägare och en som inte lever längre pga kolik. Nästa ponny att köra in är Wendel som startar sin utbildning nästa vinter. Vi ses igen då!

E297C7EE-D3D9-4583-93FA-871EBC9CF210.jpeg
 
Ja, då får jag också lämna tråden. På den här bilden syns det att vagnen är för bred. Men jag hoppas att det ska funka ändå.

Mycket nöjd ponny när hon äntligen fick dra vagn. :love:

622BD62B-B01A-4746-A44D-80865F8557CC.jpeg
 
Kan ju uppdatera här också nu när jag ändå skrev i körfolkets snacktråd, eftersom vi trots allt egentligen mer hör hemma här i inkörningstråden :D

Jag håller just nu på med lite blandad träning med mitt lilla inkörningsprojekt. Dels dra hårda skaklar (eller vad man nu säger?) så hon vänjer sig vid att ha hårda saker vid sidan och inte bara rep, dels dra någon lite tyngre sak en kortare sträcka så hon får träna på att ta i, och dels tömkörning. Sen blir det en del allmän träning som inte har med körning att göra - som att ut och gå i skogen, springa av sig i full galopp i paddocken (det är en pigg liten dam jag har ;) ), och att hoppa lite hinder (vilket hon verkar tycka är riktigt roligt, även om hon kanske tycker att matte är lite långsam ibland när matte springer bredvid :p ).

Molly hårda skaklar.png
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp