Nya kopia...

Sv: Nya kopia...

Mmmm visst är den superläcker? Spring och köp! Inget för wannabees dock!

Vilken tur att man inte är sån så att man måste åka och köpa den bara för att den är dyr.. ;)

Hur vet du hur gammal jag är? Med tanke på vissa inlägg som osar "pappa betalar" i den här tråden tror jag den kan passa finfint ;)

clint Eastwood skrev:
Vad baserar ni ert kvalitets omdömme ang GPA hjälmarna på? Till alla er som tycker att GPA är värt sina pengar pga kvalitet. (inte bara till dig Zlatan)
Är det kvalitet ni själva upplevt i passform osv eller att dom skulle var mer slagtåliga?

Inte för att jag säger mot utan för att jag uppriktigt vill veta hur man resonerar när man köper en hjälm för 2000-5000:-
Skulle själv vilja ha en speed air, tycker dom är grymt snygga men får väl snällt vänta tills det kommer en kopia........

Jag har provat många hjälmar i mina dar ;) , satt och red dagarna i ända med en Championhjälm tills GPAn kom.
Jag blev svettig, inte lite svettig alltså utan så att det rann på sommaren, hjälmen luktade pyton efter ett tag, den blektes fort och den var inte på långa vägar så skön som GPAn är. En hjälm tappade jag i stallgolvet, den sprack!
För att vara ärlig var de gamla hjälmarna jag red med rent ut sagt obekväma och tunga.

Jag kan inte uttala mig om de andra lättviktshjälmar då de enda jag har ägt är GPA-hjälmar men de är otroligt sköna, de behåller sin färg och är lätta att hålla rena både på utsidan och insidan och framförallt har de en sak som inte många av kopiorna på ventialtionshjämarna har. De har VENTILATION. :D
Jag känner hur det kommer in luft när jag rider och det är guld värt när jag rider många hästar, hjälmen luktar fräscht och den väger inte mycket.

Jag förstår mycket väl att en person som har en häst och som kanske inte rider så mycket inte vill lägga ut 4000kr på en hjälm, det är helt självklart för den personen behöver ju inte heller ha så höga krav på ventilation och hjälmens vikt.
Själv skulle jag aldrig vilja byta tillbaks till mina gamla hjälmar.

Hmmm, har verkligen inte hjälmen tråden handlar (Champion) om ventilation??? Jo det måste den ha... Det har i alla fall min lättviktare(fram, bak plus knoppen). Håller med dej om hur skönt det är med ventilation. Jag sörjer de år jag varit utan...

Angående pappsen, så är man nog ett barn när man inte betalar själv, därför är hjälmen passande.

Senast ändrad av en moderator:

hannibal skrev:
Hmmm, har verkligen inte hjälmen tråden handlar (Champion) om ventilation??? Jo det måste den ha... Det har i alla fall min lättviktare(fram, bak plus knoppen). Håller med dej om hur skönt det är med ventilation. Jag sörjer de år jag varit utan...

Jag har ingen aning om den hjälmen i denna tråden har ventilation men jag har sett många som inte har det.
De har liksom hål på utsidan av hjälmen men sen går de inte igenom hela vägen. Det verkar väldigt olönt.

Jag får massa saker av mina föräldrar och jag är 26 :eek: .
Det är smidigare än att vänta på tomten. ;)

Zlatan skrev:
Jag har ingen aning om den hjälmen i denna tråden har ventilation men jag har sett många som inte har det.
De har liksom hål på utsidan av hjälmen men sen går de inte igenom hela vägen. Det verkar väldigt olönt.

Jag får massa saker av mina föräldrar och jag är 26 :eek: .
Det är smidigare än att vänta på tomten. ;)

Kan inte din pappa fixa en GPA till mig med? Snäääälla?

Vill inte vara en finne i r¤ven men vilka har det inte? Bra tips för de som ska köpa. Jag har sett flera som har det (verkar fungera liknande som GPA)

Ventair heter den visst... Verkar rätt ok faktiskt. Skulle kanske ha tjänat på att inte göra ALLT som GPA:n designmässigt.

Jag tycker att det är bra att det görs kopior så att vi "vanliga dödliga" också kan köpa de nya sorters hjälmar som kommer ut på marknaden.

Det handlar ju inte om att vara en wannabe utan det handlar om att det är en bättre och skönare hjälm.

Sen är det ju upp till var och en om man vill betala 4000:- eller 400:-.
Personligen skulle jag aldrig köpa en så dyr hjälm för att det händer ju att man trillar av och då skulle jag aldrig ha råd att ersätta den...;)

Och varför hålla på att käbbla om rätt och fel alla köper ju det dom vill ha. Och om det är pappa eller ngn annan som betalar,, vem bryr sig?

Qyenn97 skrev:
GPA är ju så dyr för att den "är" den mest säkra hjälmen man kan ha, det är väl något motorcykel företag som gör motorcykelhjälmar som gjort den? Sen är den ju självklart så dyr eftersom den är så eftertraktad.

GPA fick faktiskt sämst resultat i ett säkerhetstest.
Men de är snyggast för det ;)

Men är det verkligen så...fick den sämst i test?
I så fall borde alla ryttare med något sunt förnuft "vägra GPA"

Jag skulle iaf kolla upp det noga innan jag kastade 4´ i sjön, måste nog kolla det iaf...

Det är ju skandalöst att ta dessa summor om man är så dålig jämfört med billigare märken...men jag vet ju inte hur testet utförts och vilka konkurrenterna var och vem som stod för testet. Någon som har fakta?

Jag ska inte svära på det, men jag har också för mig att GPA fick dåligt i test.. Vet inte om den var sämst, men inte bäst iaf..

Jag vet ju inte vilka hjälmar de jämförde med då men jag läste iaf att den fick sämst.

haha ojdå:angel: Hade för mig att den var "den säkraste"

den där hjälmen har varit uppe tidgare tror ja..
faktiskt en av få vent. hjälmar som ja gillar.
champion ska de va.

Hoppsan sa :p
Där ser man, jag var inte helt ute och cyklade.

Liknande trådar

Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
13 871
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 431
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 388
Senast: Görel
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 351
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Datorproblem
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur