Nya kopia...

Sv: Nya kopia...

MercedesBenz skrev:
*KL*
Och var köper man denna kopia?

Champion säljs väl lite varstans. Beställa via åf?

GPA:n var ju verkligen sist i testet... Det var som fan. Rätt många som kastat pengar i sjön med andra ord.

Också intressant att några vanliga hjälmar presterade så dåligt i det klassiska fältet. Tycker att det är kasst att det görs så få tester om detta i Sverige faktiskt.

*KL*
Inte det testet ovan som jag läste och har letat men hittar inte så jag uttalar mig inte mer om säktesten för det tetet som det är länkat till längre upp visar sitt tydliga resultat:o
Vet att jag fick papper på hur testen utfördes och hur de kodades efter det och hur man med hjälp av den sifferraden ställer lägstakrav på hjälmarna när man avlägger BHS-prov i England, de testen var rätt petiga och jag har kompisar som har avlagt BHS med GPA Titan så även om deras testresultat var lågt så är de ändå godkända och anses vara säkra.

Men ventilerar gör de för det är den enda ridhjälm jag har ridit ett helt hoppass i utan att se ut som en blöt mopp i håret efteråt:D :banana:

Visst de är dyra, men jag tycker de är snygga och dessutom får jag sambobidrag vid inköp:p
Min sambo har nämligen sett den jockeyhjälm som jag dönade in i ett terränghinder med för lite mer än 14 år sedan en "mycket säker" hjälm för sin tid. Antagligen skulle den inte godkänts idag pga bla sin vikt (blytung):angel:
Den hjälmen såg förskräcklig ut men gjorde sitt jobb för den räddade mitt huvud. Det fick sambon att inse risken med min sport, när det gäller hjälmar och väst kommer han alltid ställa upp eftersom det gäller säkerhet.
Allt annat "onödigt tjafs" får jag enligt sambon köpa själv:D

Jag har provat nästan alla kopiorna som finns just nu, men de får mitt huvud att se ut som en svamp så jag håller mig till det dyra orginalet - kalla mig fåfäng:p

Tror att råd och rön gjorde en test för lääänge sedan på den den tiden jofas bygelhjälmar regerade på marknaden - men är inte säker:crazy:

hannibal skrev:
B0001YY2CC.01-AL4YV6KC7CHL4._SCMZZZZZZZ_.jpg

ursäkta, men ÖE :crazy: :devil: :eek:

Snygg!! Är det champions hjälm?
Jag vill ha en när jag ska rida en häst jag inte känner men min gamla blir man så svettig i och sen kall :(

Aha... de där beteckningarna som man inte fattar alls :( Men jag får leta i affärerna härikring o se vad man kan hitta

så dyr är den inte, jag tycker den är cool på ponnyryttarna! skulle tänka mig att ha en sån om jag red tf nån gång och övermatcha :D

Dom hjälmarna tycker jag inte alls är fina:angel: menmen alla tycker olika;) Men i helgen såg jag en sååååååå fruktansvärt ful hjälm!!!! jag har aldrig sett nåt fulare!! Men jag vet inte vad den heter:D Men den var ljusbrun och ush vad ful:devil:

Liknande trådar

Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
13 871
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 431
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 388
Senast: Görel
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 351
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Datorproblem
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur