Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Från och med 2014 kommer ju nya regler gälla för storlek tillverkarloggor på utrustningen.
Har tittat igenom TR:et och även bild exemplen.
Det är ju max 1 gång och då 3cm2 på kavajer (undantag: Knapparna) och på byxorna i dressyr gäller då också 3cm2 vad jag förstått.

Men, nu till min fråga:
- Jag har en Animo Link kavaj som har en sån där liten vit "Animo-lapp" (tror ni fattar vad jag menar) på armen, men jag vet inte om den ryms inom dessa 3cm2. Kommer ÖD på tävlingar vara så petnoga att de går runt och bokstavligen mäter märkena eller något tror ni? Eller skulle man komma undan med detta?
- Mina vita ridbyxor har ett märke på ena hällan som definitivt inte ryms inom dessa 3cm2. Dock är min ovan nämnda kavaj så lång att den täcker hällorna och allt (den går ner till där helskoningen börjar typ...).
Vågar man chansa här? För "det ÖD inte vet, det skadar inte ÖD" eller ska man återigen tro att de går och kontrollmäter allt :cautious:

Eller är det helt enkelt bara lilla Dressyrtjejen som nojjar för mycket? :D
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Jag har exakt samma problem med kavajen.. Har också en Animo fast en Leyla och jag kommer med största sannolikhet att fortsätta tävla med den :)
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Själv tänker jag medföra en rulle vit eltejp till tävlingarna nästa år för att vid behov tejpa över logga på ridbyxbenet. Maken till fånigheter de hittar på! :devil:
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Ganska smart faktiskt! Kanske är något att ha med i packningen. Suck, säger jag bara. Dessa fjuttiga millimeter hit och dit...
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Kl roligt för de som investerat i dyr tävlingsutrustning. För egen del så brukar jag ha mina kläder länge.
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Det gäller väl på framridningen också. Då får du sätta något för loggan isåfall!

Fanns inte denna regeln för något år sedan också? Men togs sedan bort igen?
Eller det har kanske bara varit tal om det.
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Det gäller väl på framridningen också. Då får du sätta något för loggan isåfall!

Fanns inte denna regeln för något år sedan också? Men togs sedan bort igen?
Eller det har kanske bara varit tal om det.

Jo, det var väl för typ två år sedan som det skulle in i TR och förbundet meddelade det typ tre dagar före jul. Blev ju ramaskri på alla fronter. Utom hos förbundet som hade kopplat ner fullständigt över julen.
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

KL

Hur mäter man detta då? Jag som är lite efterbliven :banghead:
Är denna lilla loggan godkänd tro som sitter på ena bröstet?
fgdasfdsa.jpg
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

vad jag uppfattat det så gäller loggkraven enbart på tävlingsbanan och prisutdelning. Inte på framridningen. Med andra ord uppfattar jag det som man kan ha vad som helst så länge som man inte har det på tävlingsbanan.
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Nej den är inte godkänd, den är betydligt större än 3cm2.
Tänk att märket får inte vara mer än 1cm högt och 3cm långt..
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

*kl'

Sjuka regler!!!!

Kul om en sadel har tryckt i lädret eller liknande.

Har också en Animo kavaj och annan utrustning med synliga loggor på (tillverkar märken) blir väl till att köpa tejp tillsvidare, för pengar till ny utrustning finns inte:crazy:
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Reglerna gäller bara kläder och schabrak (om vi inte pratar körning för då är det lite annat).
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Dessa regler är väl exakt samma som skulle komma 2012 men som dom valde att vänta med ett par år så att alla kunde anpassa utrustning efter detta eftersom det blev en väldigt diskussion om detta.
Det konstiga är då bara varför inte tillverkarna har anpassat sig när dom har vetat om att dessa regler kommer att komma
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Varför anpassa i tid? Då får dem ju inte sälja mera!
Nu måste ju många skaffa nytt om de inte vill gå med övertejpade loggor eller börja sprätta...

För tillverkarna är ju mer försäljning alltid bra och de skor sig mer än gärna på dem som inte haft koll på regeländringar.
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Jättesurt för dig :(

Din kavaj är ju skitsnygg! Men kan du inte sprätta bort loggan bara?
Kanske ha en fin glittrig brosch där? Eller något annat märke som inte är tillverkar eller sponsorlogga.
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Den är ju det. Ja jag funderade nästan på det. Eller sätta dit fler stenar så "S"et inte syns. Eller som du säger en brosch kanske :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp