Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Det gäller flughuva också.

Tillverkarmärkning är tillåtet på alla ytor där sponsormärkning är tillåten. Däremot är inte ytan för tillverkarmärkning specificerad för annat än kläder och schabrak. Dvs, du kan ha hur blaffig logga du vill på luvan.
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Kl
Mätte Animologgan på armen, i alla fall på min kavaj (Link) är den 4,5 cm * 2 cm = 9 cm2
Nu är det väl bara att ta fram tejprullen :(
Eller hoppas på att domarna inte går runt och mäter....
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

Tillverkarmärkning är tillåtet på alla ytor där sponsormärkning är tillåten. Däremot är inte ytan för tillverkarmärkning specificerad för annat än kläder och schabrak. Dvs, du kan ha hur blaffig logga du vill på luvan.


Ok, jag trodde mer om det inte var specificerat att det inte var tillåtet alls, det låter konstigt att just luvor just i dressyren släpps fritt (när de nu får användas) när allt annat är så kontrollerat och utförligt beskrivet. Var står det?
 
Sv: Nya regeln för storlek på tillverkarloggor

En helt annan aspekt på detta. Varför ska vi rida omkring och göra reklam för ett visst märke och dessutom betala dyra pengar för det? Producenterna tycker så klart att modet med stora märkesblaffor är kalas, varför betala för reklam när du kan få den gratis?

Dessutom kan det ju verka konstigt att de företag som sponsrar en idrottare ska betala en hel del för att märket ska synas medan andra åker med på ett bananskal. Nu talar jag om sport i allmänhet förstås.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp