Nya senskydd, Eskadron eller något billigare?

Luna10

Trådstartare
Mina gamla senskydd har efter över 10 års flitig användning, blivit mogna för pension.:cry: Det är ett par Eskadron.

Nu är ju frågan då, har de hållit så bra för att de är just Eskadron, eller skulle ett par billigare ha hållit lika bra?

Om billigare håller lika bra, funderar jag på antingen Showmasters från H**ks (39€), eller Hampa Pro från B*rjes. Köper jag Hampa Pro får jag ju både fram- och bakskydd för typ 55€.

Jag använder mina senskydd så gott som dagligen, i skogen och lätt hoppning.
De ska helst vara formade (mjuka) i övre kant, gamlingen gillar inte såna som är hårda i övre kant eller alltför långa:smirk:.

Sv: Nya senskydd, Eskadron eller något billigare?

Jag köpte ett par Eskadron senskydd häromdan och jag tycker de verkar bra så jag skulle kört på dem.

*kl* Om man jämför Eskadron och Hampa Pro i strl,vilka är större i strl full?

Det vet jag inte, har bara ett par högabakskydd i eskadron, så jag kan inte jämnföra, men jag har för mig att Hampa skydden mätte någonstans mellan 20-24 cm.

Jag har både eskadron och hampa, och är lika nöjd med båda;)
Enda anledningen till att jag gillar eskadron bättre är att de är snyggare:p
Jag har hampa när det är dåligt väder eller jag inte känner för att "klä upp oss" (:D).
Tror du skulle bli nöjd med dem!
Hellre hampa än hööks i hållbarhet tror jag.

Jag har Hampaskydden och är jättenöjd. Har haft dem 1 1/2 år nu och det finns inte minsta tecken på att de skulle börjar gå sönder. Köpte ett par eskadron strykkappor i vintras och sömmen har redan nötts sönder vid kotan (där de stryker sig) och förstärkningen har börjat lossna. Mina gamla Norton skydd hände samma sak med men det tog två år iaf.

jag har catago pro skydden till vardags, tycker väldigt bra om dem, slitstarka o bra passform.
Men snyggast är de inte så det blir eskadron till tävling.
Upplever pro skydden som ngt större än eskadron.

jag håller med nyponros om att hellre ta hampa pro skydden än hööks skydd, hampa skydden är det nog bättre kvalité på. själv har jag ett par exakt likadana skydd som hampa pro men de heter istället lamicell pro (de marknadsförs ju i lite olika namn).

Mina gamla senskydd har efter över 10 års flitig användning, blivit mogna för pension.:cry: Det är ett par Eskadron.

Nu är ju frågan då, har de hållit så bra för att de är just Eskadron, eller skulle ett par billigare ha hållit lika bra?

Om billigare håller lika bra, funderar jag på antingen Showmasters från H**ks (39€), eller Hampa Pro från B*rjes. Köper jag Hampa Pro får jag ju både fram- och bakskydd för typ 55€.

Jag använder mina senskydd så gott som dagligen, i skogen och lätt hoppning.
De ska helst vara formade (mjuka) i övre kant, gamlingen gillar inte såna som är hårda i övre kant eller alltför långa:smirk:.

har ett par eskadron strykkappor som hållit i över tio år.dom är fina än men resåren är lite uttöjd..

har även deras fälttävlans skydd o vanliga korta strykkappor bak. dom höll inte ett år. o då är dom kanske använda 2 dagar i veckan.. så jag vet inte om dom försämrats..
hade hampapro till ponnyn. tycker det är bra prisvärda skydd.

Ta Eskadron, jag har haft mina i ca 7 år, visst de är lite repiga o så men jämför man med Hampa-typen av besnkydd som har börjat gå sönder i fodringen efter inte ens ett år + att de blivit repiga o fula är Eskadrons slitning ingenting....

Vad är det egentligen för skillnad på Hampa och Lamicell skydden? Dom ser ju exakt likadana ut? Eller? :p

Hampa, Lamicell, Catago och Horsesaver har alla köpt likadana skydd men satt sin egen logga på, smart :idea::D

Jag har dom också och gillar dom. Finns ju exakt samma skydd med annat märke på som kostar mer.

Haha! Är det prisskillnad mellan dom? :p

Japp;)
De billigaste kostar strax under 300, de dyraste typ 600 tror jag

Liknande trådar

Utrustning Just nu har jag ett par Eskadron senskydd till fram. Tyvärr har kardborren på ena skyddet blivit utslitet så skyddet går upp hela tiden...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: FreeLou
·
Hoppning Jahapp då börjar man bli lite nojjig ang att använda Hampa Pro bakskydden, efter att ha läst att många fått problem med sina hästar med...
Svar
18
· Visningar
2 036
Senast: novaa
·
Utrustning fick idag vår & sommarkatalogen från hööks, bläddrade o tittade, oså såg jag då ett par senskydd som jag trode var från ESKADRON och att... 2
Svar
25
· Visningar
1 956
Senast: MissDiamond
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka