Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Jag har köpt världens skönaste klänning! Behövde en lös, skön klänning som täcker knän och axlar som jag kan ha på min resa om några veckor. Den här blev super :). Stort plus att den till största delen är gjord av återvunnet material :up:.

app003prod
 
Fick hem sakerna från make up store idag, trodde att det var fel foundation först men det visade sig att de har bytt till pump på flaskan! Innan var det typ en liten pinne i korken som såg ut som en läppglansapplikator. Saknade en pump i början men nu hoppas jag bara att det fortfarande går att få ut så mycket som möjligt när det börjar ta slut :idea:.

Kan ha råkat beställa en Michael kors väska också :o Den var nedsatt 45% så jag tänkte fuck it, nu eller aldrig. Sambon tappade hakan när jag berättade att den ändå kostade närmare 2tkr :rofl::angel:

Hur snygg? :love: Dock är den ganska tung för att ändå vara så liten, men nöjd!
20190228_184253.jpg
 
Och paletten Naked 3 från Urban Decay! Jag har testat den två gånger på endast foundation och alltså pigmenteringen är underbar. Håller nästan hela dagen dessutom, jag behövde endast bättra på lite på kvällen. Säkert ännu bättre resultat med bra primer och/eller setting spray.
20190228_184451.jpg
 
Köpt en jacka som jag tänkt ha som vinterjacka. Den är superskön men är en skidjacka med vissa funktioner jag egentligen inte behöver så funderar över helgen. Men hade en annan jacka som jag reklamerat 3 ggr nu (3 jackor) då kvalitén var allt annat än bra :down: Hoppas på bättre tur här!



233302_104_PEAK PERFORMANCE_W ANIMA JKT.jpg
 
Har shoppat på emp-shop och fick hem varorna igår 🤩:bump:
389949a.jpg

Väska att använda till jobbet tänkte jag, börjar bli lite väl trångt i fickorna. I den här får ju hörlurarna plats! :D
380192a.jpg

Den här var inte riktigt som jag hade tänkt mig, beställde 3XL för att jag ville ha en stor t-shirt att sova i men den var på snudden för trång istället O_o Men jag hade noll förhoppning på shortsen som istället satt som en smäck så jag behåller nog dem bara för det.
388528a.jpg

Missade att det var herrstorlek på den här så den blev lite väl stor istället men den är skön iallafall - får bli en t-shirt att sova i :p
350463a-emp.jpg

Den här var lite väl tajt på mig och tyget var inte riktigt lika skönt som jag hade tänkt mig. Skickas tillbaks!
397634a.jpg

Hur läcker som helst :love:
326190a-emp.jpg

Den här var också urläcker! Mycket krage och tumhål, plus läcker knutning i ryggen som de har på korsetter - utan att vara åtknytande som korsetter såklart. Fin färg också!
376624.jpg

Kunde inte låta bli en Harry potter grej :angel: Men den här var ju fin och diskret! Med svart band i nacken.
372939a2.jpg
372941a2.jpg

Ett par roliga strumpor också hehe :D de var väldigt mjuka och fina i tyget!
 
Någon som handlat från en sida som heter Shein? Har det funkat bra? Bra kvalité och passform? :) Googlade bikini och såg så många fina på deras sida!
 
Nej, känner väl lite så jag också tyvärr, känns för bra för att vara sant.



Det där får du gärna utveckla :).

Billig skit från kina, hur tror du sakerna produceras? Hur kan det vara så billigt? Kom inte med att ”men hm säljer också billiga kläder” hm är ett enormt företag som köper kläder i bulk, de får extremt låga priser då. När man då som privatperson får ett sjukt lågt pris för en enda produkt så kan man lätt räkna ut att det är tveksam kvalité och med största sannolikhet inte tillverkat under bra förhållanden.

Sen ska sakerna fraktas hit, flyg är dåligt och båt är dåligt. Läs på om skitig bunkerolja och hur buller från fraktbåtarnas motorer stör ut havslivet (vissa forskare påstår att det är därför tex valar strandar) och smutsar ner våra hav.

Helt ot.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 954
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp