Nya smilies?

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Jag kommer nedan lägga in tio förslag på nya smilies.

Alla användare kan och bör rösta upp de ni gillar med hjälp av upp-pilarna till höger i inläggen.

Ni får gärna kommentera de olika smilisarna, om det exempelvis är några ni tycker absolut inte skall läggas in eller om det är någon som måste med.

Kanske det är så att det inte behövs några fler alls, utan det är emoji som gäller helt och hållet.
 
Jag lade in den klart mest gillade redan i går.

Jag funderar lite på om inte vissa av dessa nya redan har bättre varianter som emoji, än som smilie, också.
Som:
🤐

:o

✋

🥴

👩‍❤️‍💋‍👩😗😘

🤣

Sedan undrar jag vid vilka tillfällen man skall använda den med kryss som ögon.

Kanske jag istället skulle fundera på om det är några smilies som kan tas bort då det finns bättre som emoji?
👍👎 är nog egentligen bättre än :up::down: eller?
Nej, nej, ta inte bort smilies! Är ju en stor del av charmen med forumet och vill snarare ha fler! De flesta är mycket mer uttrycksfulla än emoji, eller förmedlar lite annan känsla:up:
 
Upvote 5
Då så många gillat denna :bag: så har jag lagt in den, även om den har likheter med andra, den skulle ju kunna användas som att man vill vara anonym också.
Via den andra tråden har jag även lagt in :stop:
Jag kommer med största säkerhet inte lägga in några fler från dessa trådar om jag inte får väldigt starka skäl till det.
 
Upvote 0
Då så många gillat denna :bag: så har jag lagt in den, även om den har likheter med andra, den skulle ju kunna användas som att man vill vara anonym också.
Via den andra tråden har jag även lagt in :stop:
Jag kommer med största säkerhet inte lägga in några fler från dessa trådar om jag inte får väldigt starka skäl till det.
Tack för påsen! Saknade den senast igår :D
 
Upvote 0

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 349
Senast: Gunnar
·
  • Fråga
Bukefalos Jag kommer nedan lägga in fem nya förslag på nya smilies. Två förslag från den gamla tråden är redan inlagda...
Svar
15
· Visningar
1 018
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 406
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp