Nya smilies?

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Jag kommer nedan lägga in tio förslag på nya smilies.

Alla användare kan och bör rösta upp de ni gillar med hjälp av upp-pilarna till höger i inläggen.

Ni får gärna kommentera de olika smilisarna, om det exempelvis är några ni tycker absolut inte skall läggas in eller om det är någon som måste med.

Kanske det är så att det inte behövs några fler alls, utan det är emoji som gäller helt och hållet.
 
Just nu lutar det kanske åt att jag inte lägger in röven med dumstruten, jag har inga planer på att lägga tid och ändra den.

Sedan undrar jag lite om vad ni tänker använda påsen över huvudet smilien till egenligen?

Är det någon som hittat någon som absolut inte bör vara med?

En sak till, varför gillar ingen den som håller tyst?
 
Upvote 0
Just nu lutar det kanske åt att jag inte lägger in röven med dumstruten, jag har inga planer på att lägga tid och ändra den.

Sedan undrar jag lite om vad ni tänker använda påsen över huvudet smilien till egenligen?

Är det någon som hittat någon som absolut inte bör vara med?

En sak till, varför gillar ingen den som håller tyst?
Jag kan se användningsområden för den som håller tyst 😁.

Tycker det var flera bra förslag och har tryckt upp på mina favoriter..

Rövhatten däremot tror jag lätt kan misstolkas som något annat, den med påsen tänker jag att jag gärna ersätter med någon av de emojis jag har som passar för att "skämmas" lite.
 
Senast ändrad:
Upvote 0
Just nu lutar det kanske åt att jag inte lägger in röven med dumstruten, jag har inga planer på att lägga tid och ändra den.

Sedan undrar jag lite om vad ni tänker använda påsen över huvudet smilien till egenligen?

Är det någon som hittat någon som absolut inte bör vara med?

En sak till, varför gillar ingen den som håller tyst?
Efter alldeles för lite sömn den senaste månaden läste jag nu ”daimstruten” istället för ”dumstruten”, och med ens förenades tappade glassen med rövhatten 😂.
Jag ska helt klart gå och lägga mig nu, fölvak ger oväntade biverkningar. Over and out :angel:
 
Upvote 0
Om ni bara gillat inlägg och inte tryckt på upp-pilen riskerar jag att missa att ni gillar en speciell smilie. Så glöm inte att rösta upp de ni gillar.

Fler kommentarer om varför ni gillar vissa och varför ni anser att vissa inte behövs, tas tacksamt emot.

Jag tror inte jag kommer lägga in rövhatten då den är tvetydig och kan bli lite väl intern och kanske kan användas mot de som inte förstår vad den betyder.

Påsen är jag också tveksam till trots att den också fått många röster då den känns väldigt lika en annan.

Är det några andra som är för lika redan existerande eller skiljer sig tillräckligt, argumentera gärna.
 
Upvote 0
Jag lade in den klart mest gillade redan i går.

Jag funderar lite på om inte vissa av dessa nya redan har bättre varianter som emoji, än som smilie, också.
Som:
🤐

:o

✋

🥴

👩‍❤️‍💋‍👩😗😘

🤣

Sedan undrar jag vid vilka tillfällen man skall använda den med kryss som ögon.

Kanske jag istället skulle fundera på om det är några smilies som kan tas bort då det finns bättre som emoji?
👍👎 är nog egentligen bättre än :up::down: eller?
 
Upvote 0

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 370
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·
  • Fråga
Bukefalos Jag kommer nedan lägga in fem nya förslag på nya smilies. Två förslag från den gamla tråden är redan inlagda...
Svar
15
· Visningar
1 027
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 751
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp