Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Jag ska bege mig till mörkaste Roslagen istället för att vara hemma som jag brukar i lugn och ro. Mest för kattens skull eftersom hon reagerar på ljud och jag inte vill utsätta henne för fyrverkerier - antagligen skulle hon inte vicka på ett öra eftersom hon sover igenom världens undergång på datorn (film ska tilläggas) med högtalarna bredvid huvudet. Men tänkte inte ta några risker eftersom det är första nyåret tillsammans.
 
Jag ska sitta hemma som vanligt. Jag brukar vackert upplysa jobbet om att jag går hem så snart som möjligt för att se till att hundarna är välrastade innan det skymmer ute, sedan väljer jag ut en film eller serie och vrider upp volymen så högt det går.
Köper nog hem något extra gott (I år faller det dessutom samman med mensen verkar det som, så jag har fetaste blemman på näsan och sötsuget allan, så det blir nog glass!) bara för att jag kan. Kanske en flaska bubbel och kanske lagar till en rapphöna vi kan dela på, hundarna och jag. Börjar arbeta klockan sju nästa dag så särskilt vilt lär det inte bli, men det är som det brukar och känns rätt bra. :)

Möjligt att jag postar grevinnan och betjänten här i tråden så att vi kan se den tillsammans. Det är min enda riktiga nyårstradition! :D
 
Jag ska jobba nyårsaftons kväll och nyårsdagens morgon. Kommer väl hinna få 4-5 tim sömn i mellan :up:
Nyårssupén lär bli en korvmacka och en banan till efterrätt. Kanske att jag byter ut Earl Gray-påsen mot nått kuligare :laugh:
 
Här blir det lugnt, jag ska vara hundvakt och maken är förkyld. Kanske käkar mamma och jag räkor och sen får det bli en midnattstripp till stallet.
 
Hemma från jobbet tidigast kl 20 och tar in hästarna direkt så i morgon ska jag fixa det sista inför insläppet så det är klart att ta in på kvällen. Resten av kvällen tillbringas med katter och hundar innan sängen, börjar jobba kl 10 den 1/1 så jag släpper ut hästarna innan jag åker till jobbet.

Ingen nyårsmeny och det närmsta bubbel jag kommer blir nog en julmust i soffan. 🍾
 
Jag ska jobba och är en nattuggla så därför är jag uppe vid tolvslaget, hat aldrig firat nyår något speciellt så, jobbar för det mesta hur som helst.

Passar katterna och hamstrarna, de sista brukar inte bry sig. Inte heller hankatten men honkatten tyckte tolvslaget var för mycket förra året och gömde sig när det small som mest trots att jag3 spelade hög musik. Enstaka smällare/raketer bryr hon sig inte om skönt nog.
 
Jag har slutat fira nyår, och som djurägare vill jag gärna vara hemma även om alla mina djur är skott o smäll fasta,bara jag som är skottberörd. :o
Ev bjuder jag över min bondevän.
 
Jag är hemma och tittar till ponnyerna. Den ena vet jag är säker. Den andra antar jag men vet inte. Den första går inte att ha på stall, så jag tänkte erbjuda mat (shettisar) runt tolvslaget. Katt och höns brukar vara lugna iaf.

Resten av de tvåbenta som bor här är bortresta till på onsdag cirkus.
 
Om det är hyfsat väder så tar jag in hästarna innan jag åker för att titta på GP fyrverkeriet för att sedan ta mig hem och äter något, sedan ut i stallet och pysslar med hästarna, putsar läder och städar lite för att kl 12 och 15 till 20 min framåt trycka i hästarna morot och äpple (en av dom kryper ur skinnet när det är som värst).

Ska testa lugnade feromoner till fru skraj denna nyår. Har aldrig haft ett djur som varit riktigt rädd innan.
 
Jag ska gå på en konsert i Masthuggskyrkan i Göteborg på eftermiddagen - gick dit förra året lite av en slump och det var så mysigt. Först musik och lite predikan, sedan bröt de en halvtimme eller så så fick den som ville gå ut och kika på GP:s fyrverkerier (kyrkan ligger högt så är det fint väder bör man se bra, förra året var det dimmigt men 😅) och sedan går man in igen och lyssnar till mer vacker musik. Det var en väldigt trevlig stund och det kan vara roligt att göra något tycker jag, särskilt som det är överspelat innan det blir kaos i trafik och så.

Sen åker vi hem och lagar middag, bara partner och jag. Jag tycker egentligen mest att nyårsafton är en ursäkt att klä upp mig lite och laga lite mat jag vanligtvis inte gör, kanske blir det hummer till förrätt, sedan får vi se. Genomgående alkoholfritt bubbel, förhoppningsvis Richard Juhlin, räknar jag med i glasen!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 176
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Nu behöver jag Dr. Bukes hjälp, jag tror jag har lyckats göra någon form av kraschlandning. Denna vecka har jag varit förkyld och...
Svar
19
· Visningar
1 757
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp