Nyårstråden

Jag har ingen brandy cream, men en fruzen saffranslängd i frysen,
går o provar
Alltså, varm saffranslängd är ju alltid gott, men oj var en rostad skiva och brandy cream tog det till en annan nivå. Jag upptäckte egentligen det fantastiska med brandy cream först i år även om jag provat det tidigare, men jag vet inte om det finns att köpa färdig i Sverige?
Jag har det bara hemma för att jag lovade att köpa och frysa in så att mor och far får prova när de kommer hit i Januari.

Annars lär det ju vara lätt att göra själv? Hårdvispad grädde, en massa socker och konjak typ? :D
 
Vi sitter och ordnar med nyårslistan musikmässigt. Den spretar ganska mycket minst sagt! 😅
Jag la nyss till Canneloni Macaroni och alla bara "NEEEEEEEEEEJ".
Vafan Lasse Holm är ju vår tids Vivaldi? Tänker vad kan gå fel om man dansar in 2024 till Canneloni Macaroni??

Har du någon typ av hållhake på arrangörerna av tolvslaget på Skansen (eller fler än så)? Jag har lyckats höra Cannelloni Macaroni en gång på radio tidigare under nyårsafton, och sedan dök den ju upp som Grande Finale på Skansensändningen också. Som sagt: vad kan gå fel?! :laugh:
 
Kom av mig lite i tråden 😅 MEN vi hann precis äta huvudrätten innan tolvslaget!
Halva stan hade samlats på bron utanför och vi fick hurrarop när vi öppnade upp och dansade till Canneloni Macaroni så att det dånade ut över grannskapet!

IMG_6644.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 042
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 248
Senast: MML
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 941
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 681
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp