Bukefalos 28 år!

Nybörjare på stallbandage/Back on track...

Sv: Nybörjare på stallbandage/Back on track...

Enligt veterinärer så ska man inte använda BoT mer än 12 h i sträck med risk för blistringsskador
 
Sv: Nybörjare på stallbandage/Back on track...

Enligt veterinärer så ska man inte använda BoT mer än 12 h i sträck med risk för blistringsskador

Precis!
Och använd inte skydd dygnet runt, hästen lär få problem med svamp på benet och då har du ännu ett problem.

Jag kan inte låta bli att undra varför du inte åker till klinik?

Jag ska tillbaka till klinik med min tjej idag, hon stod först på metacam i två veckor, när hon inte var bra så åkte jag naturligtvis till klinik och röntgade, hon har också stukat sig och fick tuppkam direkt i kotleden, nu har hon stått i tre veckor.

*kl*
Håll tummarna för mej att hon är bra idag!
 
Sv: Nybörjare på stallbandage/Back on track...

Det har jag aldrig märkt, har haft BoT (med liniment under dessutom) i upp emot 14 timmar utan att det har hänt något alls.
 
Sv: Nybörjare på stallbandage/Back on track...

Läser du mina inlägg så rekommenderar jag bara halva dygnet till henne :)
Att jag hade dygnet runt på min häst är en annan sak, vad jag gör står jag själv för, men rekommenderar inte andra att testa saker när jag inte vet hur kunniga dom är. Min häst fick inte minsta tendens till skada av att ha BoT dygnet runt. :)
 
Sv: Nybörjare på stallbandage/Back on track...

Nu står min prins med BoT under natten (supercool med lila fleecelindor ovanpå BoT-paddarna), jag tar av dem på morgonen. Han får stå inne inatt så att jag verkligen kan kolla hur han svarar på "behandlingen". Om allt funkar som det ska, så får han gå ute dygnet runt med BoT nattetid (8h). Tack för era svar. :bow:
 
Sv: Nybörjare på stallbandage/Back on track...

-KL-

alltså, det beror helt på hästen, det finns ju de som är extra känsliga och kanske inte tål att ha dem så länge.
men jag måste säga att de hästarna verkar vara lätträknade.

även jag har haft dem på länge, utan någon antydan till blistringseffekt... inte på någon häst.
 
Sv: Nybörjare på stallbandage/Back on track...

KL
Vet inte om jag tycker att det har så mkt bättre effekt än vanliga lindor.

Har sett hästar med dito täcke o bara ett tunnt bomullstäcke ovanpå, som dessutom lyfts upp av vinden.

Keramiktrådarna leder även kyla- tänk på det.
 

Liknande trådar

E
Hästvård Hej! Nu måste jag ha hjälp snarast! Jag tänkte använda Back on Track stallbandage på min häst på natten. Men det visade sig att vår...
Svar
15
· Visningar
9 447
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Min häst är precis som mig, har problemmuskler och blir lätt stel och spänd, framför allt i ländrygg, bogar och kring M...
Svar
13
· Visningar
3 333
Senast: Loppz
·
Hästvård Har sökt men inte riktigt fått något bra svar så därför startar jag en ny tråd. Hästen har vilat 5 veckor på grund av hälta+ryggont...
Svar
18
· Visningar
2 532
Senast: MiniLi
·
Hästvård Då är det trassel med min Korsförlamningshäst igen. Hon fick en sårskada för tre veckor sedan och kunde inte intervalljobbas på två...
Svar
10
· Visningar
1 043
Senast: saila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp