Nybyggetritten

Sv: Nybyggetritten

Dåligt med info, tydligen var det kaos i sekretariatet, och fel i resultatlistorna.
Hur som, om det intresserar nån, så startade det 10 ekipage från min klubb Nerikes Distansryttare.
6 ekipage i 50 km, alla godkända. 2 ekipage i 80 km, vet ej hur det gått för dom. Sen startade 2 ekipage i 120, Gunnel Lundström och Sven var den som gick i mål godkänt!

Bra resultat av en ganska ny klubb!
För er som inte löst tävlingslicens i år kan jag upplysa om att det finns ett antal medlemskort kvar att köpa!:)

Men vad tusan, nån mer måste väl ha info om hur det gått?
Det senaste jag hörde var att Maria Hagman-Eriksson ledde 16-milen.

Jag, Isabella och min syster Jessica som rider för NDRK, blev godkända på våran första 5 mils tävling...:)

Är just nu alldeles möra i kroppen men med gott mod.

Det var en "stor" men rörig tävlings plats med lite plats, parkering och utrymme men gott om folk och hästar.
Vi red som sagt 5 milen och första slingan var tråkig..grus, asfalt och stenkross.
Andra slingan var fin, lite asfalt men mest grus och skogsvägar.

Det var underbart väder men blåste en del.

Vi är jättenöjda med våran ritt eftersom vi endast fick en 1.a var i slutbeskitningen och att hästarna uppförde sig hyfsat väl, min var lite het och syrrans lekte hingst i vet.gate., men det var ju hans första tävling.;)

Såg mest glada miner överallt och det var trevlig stämming bland ryttarna, och vädret gorde ju sitt till.

//Isabella

Anki, Reizyann och Ebba, Patos var godkända i mål på 8 milen. Så 10 starter från klubben o 9 gdk i mål:banana: .

16 milen vet jag inte hur det gick med förutom att Wearst var utesluten.

Nu har Tidningen Ridsport lagt ut resultaten på sin hemsida! Snabbt jobbat.

Resultat:
160 km
1 Maria Hagman-Eriksson/Pikaboo ox 12.29.32 tim (12,81 km/tim)
2 Malin Lindfors/Goldie ox 12.45.43 (12,54)
3 Ingrid Boström/Rossini 12.50.01 (12,47)
4 Yvonne Ekelund/Amigo El Caballo ox 12.50.02 (12,47)
5 Cecilia Hellesen Hansen/Hendrix ox 12.59.18 (12,32)

120 km Young Rider
1 Liza Sundberg/Kristall 7.19.08 tim (16,67 km/tim)
2 Kim Klotz/Agimus 7.21.58 (16,56)
3 Guro Aase/Wannabee, Norge, 9.35.09 (12,73)
4 Liselott Friederich/Heroika 9.59.55 (12,20)

120 km seniorer
1 Eva Mårgård/Alice 8.27.53 tim (14,41 km/tim)
2 Gunilla Carlson/Marzinette 8.27.56 (14,41)
3 Gunnel Lundström/Sven 8.41.53 (14,03) :banana:

Det var imponerande. Heder åt ridsport!

Men nu får väl folk snart SLUTA skriva att Pikaboo är e. Probat.:mad:

CK skrev:
Dåligt med info, tydligen var det kaos i sekretariatet, och fel i resultatlistorna.
Hur som, om det intresserar nån, så startade det 10 ekipage från min klubb Nerikes Distansryttare.
6 ekipage i 50 km, alla godkända. 2 ekipage i 80 km, vet ej hur det gått för dom. Sen startade 2 ekipage i 120, Gunnel Lundström och Sven var den som gick i mål godkänt!

Bra resultat av en ganska ny klubb!
För er som inte löst tävlingslicens i år kan jag upplysa om att det finns ett antal medlemskort kvar att köpa!:)

Nybygget provade på lappsystemet. Var liknande det som Sydnärke och några andra ritter körde förut. Det brukar bli lite rörigt med det. Sydnärke och Fornaboda har ju gått tillbaka till startkort som ryttaren bär.

Men härligt med folk som orkar ordna tävling. Tänk att det blev en så stor tävling trots det krångel det verkade vara strax före, med byte av tävlingsplats och banor. Heder åt er i Björkvik.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Varför blev Wearst utesluten?

Jag vet iaf att Camilla och Delicat blev godkända på 16 mil, resten får hon berätta själv när hon dyker upp här ikväll (skulle jag tro.) :angel:

:D Klart jag dyker upp här!!!

Övriga godkända i 16 milen var norskan Marianne Thorstensson/ Electra, Sofia Strand/Wielka Karlina, Johanna Carlsson/Zingaro, Annelie Schultz och så jag :)

Chopin, Pargin och Wearst var de som inte klarade sig tyvärr

De andra klasserna hade jag ingen koll på :crazy:

Ja, annars hade man nästan börjat fundera på om du avlidit knall och fall efter att ha kommit hem, eller något liknande... :angel: :rofl:

Jag blev godkänd på 80km. Vart jag hamnade eller hur fort jag red vet jag faktiskt inte... borde ha ridit i 16-17 tempo. Men jag har inte kollat klockan en enda gång under tävlingen...

Hur många mil gick egentligen Delicat i helgen?
Det var väll en rejäl felridning vad jag har hört.
Träffades ju av en ryttare som lite smått desperat sa "Jag har ridit fel"
eller något liknande..

Men tråkigt att det var ganska många som red fel.

Hej, jag tror att placeringarna i 80 km-klassen var följande:

1. Angelika Hallberg/Kublai Moon
2. Monika LaRade/Diakon
3. Glen Tore Finstad/Blue Alladin
4. Adriana Graucob/Geshira
5. Emma Jonsson/Satir
6. Sorry...minns inte...
7. Lena Sandberg/Diip

Emma Jonsson blev distriksmästare, Södermanland.

Förstår inte riktigt hur folk kunde rida fel, för om en mästerfelridare som jag lyckas hålla mig på rätt slinga en hel tävling i sträck så måste banan helt enkelt vara bra markerad...
Men det är klart, en liten stunds vikande uppmärksamhet vid fel tillfälle och så missar man skylten - det kan ju alltid hända alla.

Macken22 skrev:
Jag blev godkänd på 80km. Vart jag hamnade eller hur fort jag red vet jag faktiskt inte... borde ha ridit i 16-17 tempo. Men jag har inte kollat klockan en enda gång under tävlingen...
Fast jag vet att jag red i 15 första slingan och sen ökade jag lite... :o och min groom han slutade titta på klockan när jag sa att jag skulle gå runt och bli godkänd :D :rofl:

*KL*

Jag kollade inte kartan så noga, men minst 17 mil var det iaf, vi red halva röda (första) slingan två gånger. Det var en miss från min sida, hade jag haft kartan med mig så hade jag varit lite mer uppmärksam, nu gick jag helt efter de där små pilarna och när jag skulle svängt höger så var det pilar både rakt fram o åt höger. Missade då de högra som låg lite längre ner i backen åt höger (dem såg man inte när man kollade rakt fram som jag gjorde hihi)

Nåja, första gången jag ridit fel, och lita på att jag kommer ha en STOR karta fastsatt på min panna nästa gång ;)

Så till er arrangörer och funktionärer på nybygget - TACK för en härlig helg. Så tokigt var det ju inte att rida så långt ändå, jag hade inte ens särskilt ont i kroppen dagen efter hahaha!!! :D Det kändes nog för härligt att ha ridit längst av alla så den där lilla träningsvärken inte märktes. :D Sen hade jag ju en kanongroom i Desert Wind som såg till att vi grejade biffen :bow:

TACK till er alla som peppade, utan er hade jag aldrig orkat!

Camilla

En sak...

Det står nog fel i resultat listan på tiderna, för jag red "16" (ehm...) mil på 13.10 h exl pauserna vilket ger ett snitt på precis över 12 km/h. Tror det skall rättas till? Maria och de andra måste haft en högre snitt ridtid.

:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Vill bara ha info från er som blivit hjälpta av den. (orkar inte allt negativt om biverkningar nu) Har den hjälpt er med sömnen, ångest...
Svar
9
· Visningar
511
Senast: abc
·
Småbarn Anställd inom kommunen, har försökt se hur länge jag får dessa extra 10%, men hittar verkligen NOLL info om det? Någon mer... 2
Svar
22
· Visningar
686
Katthälsa Hej, Efter en magnetkameraundersökning har det konstaterats att min katt har diskbråck/l7s1. Veterinären utgår från att det är en...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Sol
·
Juridik & Ekonomi Här i stan genomför ett stort bolag renoveringar inom allmännyttan. Nu står arbetet stilla på minst två platser, och jag har hört...
Svar
8
· Visningar
561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka