Nyheterna på första sidan

Teilani

Trådstartare
Hej, jag tycker det är jättekul och jättebra att vi får så många nyheter streamade genom första sidan nu för tiden. Det har blivit så mycket att man nästan inte hinner läsa alla.

Men de intressanta diskussioner som uppkom på nyhetssidorna har nästan dött, och det är lite tråkigare.

Skulle man kunna göra så att nyheter som fick kommentarer, ploppade tillbaka upp istället för att sköljas bort?

Jag vet att man kan starta trådar i specifika forum osv, men det som var extra roligt med diskussionerna på första sidan är att alla hamnar där först. Vilket ger mer blanding och ja mer diskussion än om jag skulle starta en tråd på tex hästverksamhet om en tvist mellan köpare och säljare.

Bara en ett förslag och en tanke.
 
Sv: Nyheterna på första sidan

Jag tror inte det vore så bra om man kunde aktivera gamla nyheter genom att skriva i dem och att de då poppade upp på förstasidan.
Om du tittar ute till höger på i princip alla sidor så hittar du Häst nytt med fyra nyheter, dessa är sorterade som du vill, den nyhet med senaste inlägg ligger överst.
Men om någon ny nyhet läggs in hamnar den självklart före.

Jag tycker delvis att det är bättre nu i och med att det är en snabbare nyhetsrapportering.
Men jag förstår dina synpunkter, i och med att nyhetsrapportering var betydligt långsammare tidigare höll sig nyheterna och diskussionerna högt upp längre.

Jag skall se om det går att få till någon gyllene medelväg eller någon bättre lösning på detta.

Andra med synpunkter och idéer runt detta är mer än välkomna att tycka till i denna tråd.
 
Sv: Nyheterna på första sidan

Jag tycker det är jätteirriterande att nyheter från travronden nu poppar upp på i nyhetsfältet på högersidan. De som är intresserade av trav läser väl ändå travronden?
Nu försvinner ju de intressanta nyheterna i en ström av loppreslutat från låga nivåer, båååring! :angel:
 
Sv: Nyheterna på första sidan

Fast om man ska ha det så så borde väl alla som är intresserade av ridsport läsa Ridsport oxå och då är ju deras nyheter oxå ointressant att ha på första sidan?
Så alla får nog stå ut med lite blandning...;)
 
Sv: Nyheterna på första sidan

Damn, jag visste väl att det argumentet skulle dyka upp.
Nej, jag läser aldrig ridsport på nätet, om jag inte följer en länk härifrån.

Grejen är ju att det är så otroligt mycket fler artiklar från travronden att de helt slår ut de andra. Viss travsport kan såklart vara intressant även för annat hästfolk, men just löpresultat kunde ju iaf inte jag bry mig mindre om.
 
Sv: Nyheterna på första sidan

Tja jag är intresserad av det mesta när det gäller hästar, både trav, ridsport, western och AR men jag läser sällan några webbtidningar överhuvudtaget, men jag läser nyheterna här på Bukefalos och följer de länkar som jag tycker är intressanta.

Ja travronden är snabba med mera nyheter, just för att det faktiskt är en sån stor sport med tävlingar varje kväll/dag vilket ridsporten inte kan konkurera med och det får nog de som inte är intresserade stå ut med.
 
Sv: Nyheterna på första sidan

Jag har nu efter lite funderande gjort en förändring som förhoppningsvis skall förbättra för alla parter.
 
Sv: Nyheterna på första sidan

Mycket bättre! :bow:

Men visst fanns det nyheter från andra tidningar än Ridsport innan, typ dagstidningar?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 990
Senast: jemeni
·
Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
22 935
Senast: Kilauea
·
Bukefalos Jag har arbetat med den här nya versionen i månader men jag har inte full koll på alla nyheter. Hjälp gärna till att lista nyheter som...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp