Nylonförstärkta stigläder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Narcissus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 976
N

Narcissus

Vet ngn vad det är för kvalite på dom nylonförstärkta stiglädrena hos Börjes? kostar 165:-. Kan det vara Jacson?

Sv: Nylonförstärkta stigläder

Av min erfarenhet har Börjes väldigt bra och hållbara grejer!!
Köper nästan allt där :smirk:

jag har såna stigläder och har använt de i snart ett år. De fungerar bra. Nackdelen är väl när man putsar att de blir lite söliga då- men det torkar ju ;)

Det är inte Jacson som tillverkat dom men dom är väl lika i kvalité, jag har haft sånna i cirkus ett år och dom har inte längt sig eller blivit fula, dessutom upplever jag att de inte gör några märken på sadlen som en del andra stigläder gör. Inte alls stela heller

Så ni rekommenderar dom? Är dom verkligen 150cm? Jag misstänker att dom är 145 men att dom på börjer bara har mätt med spännet. Kan ngn som har mäta dom? Behöver egentligen 155cm.. Men om jag sparar så mkt pengar på att köpa Börjers gör jag hellre det.

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
586
Senast: skiesabove
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: Shixle
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: MissFideli
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
459

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka