• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare nermal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 981
N

nermal

vad för utrustning skulle du kunna tänka dig köpa begagnat? ( borstar, täcken, bett, sadlar, träns m.m. )
Och vad för saker måste! vara nytt?

Sv: Nytt/Beg?

En välskött sadel kan jag absolut köpa begagnad, kanske träns och täcken om de bara är lite använda o i mycket bra skick. Inte borstar och bett och sånt..

PrinceFair skrev:
jag kan tänka mig i princip allt begagnat. borstar och sånt kan man tvätta ju :)

Jo, visst kan man det, men jag tycker nog att det blir mycket jobb för lite intjänade pengar.. :rofl:

mm, beror ju på priset åxå. men kan man få en hel påse borstar till samma pris som en ny tycker jag att det är värt det.

bett tycker jag åxå är helt perfekt att köpa begagnat, blir väldigt dyrt annars om man ska testa olika

Skulle kunna köpa i princip allt begagnat, om det var "ok" skick, o bra pris.
Jag som (tyvärr:angel: ) är vojlock(schabrak/lindor matchnings feak, vill shoppa nytt av de:) Men köper gärna begagnat om jag kommer över ng som passa.

Billiga saker/begagnade saker = :love: :banana:

nermal skrev:
vad för utrustning skulle du kunna tänka dig köpa begagnat? ( borstar, täcken, bett, sadlar, träns m.m. )
Och vad för saker måste! vara nytt?
I princip allt som inte är förbrukningsvara....räknar tex borstar och schabrak som förbrukningsvara.

//Alice

kan nog köpa mycket begagnat bara det fortfarande är fräsht och bra pris! men borstar förstår jag igentligen inte varför man ska köpa nytt när det är så billigt redan :D

sadlar som i många år används till en och samma häst vill jag absolut inte ha nått med att göra... den är formad efter den hästen och det tar lång tid innan den formar sig efter min häst. Har köpt 2 sadlar som är endast använda några gånger till bra pris :)

Jag kan köpa sadlar och andra läderprodukter (om jag har behov av dem) begagnade.

Däremot täcken och sådant köper jag nytt, har en del eget begagnat ligger som jag kan växla med.

Sadel, träns, ev täcken, bett. Förutsatt att de e bra skick!

Borstar skulle jag inte köpa begagnat, inte heller schabrak då jag tycker de brukar vara för slitet...... Föredrar ändå nya saker måste jag säg..... Fast sadlar spelar inte så stor roll!

Sadlar kan jag köpa begagnat, om de är i bra skick.

Saker som måste vara nya, är allt annat. Tycker inte om begagnat, tycker det är lite otrevligt på något sätt.

Jag köper en del begagnat. För det mesta beror det helt på vad jag behöver och i hurudant skick varan är. Söker oftast efter välkända märken.

Det jag inte skulle köpa begagnat är slit och släng varor som grimmor, benlindor, schabrak, självgjorda saker m.m.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 136
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
170
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka