Nytt hjälmköp på gång - färgbekymmer/matchingsproblem

biffen

Trådstartare
Hjälp mig välja!

Ska köpa en EuroLite ridhjälm imorgon, men kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska välja. De finns enfärgat i grått, svart och brunt. Tvåfärgat Svart/Grå, Brun/Beige och Grå/Marin.

Har "allt" i brunt till hästen. Sadel, träns, gjord etc. Kärade ner mig i ett långt brunt dressyrspö också så det följde med hem sist...
och ett ljusbrunt schabrak följde visst också med hem när jag var på Hööks...:angel: ska köpa ljusbruna fleecelindor bara jag hittar rätt ton.

Har annars vita och blå schabrak, något enstaka grönt + några schabrak/vojlockar i annan udda färg (svart, gul, vinröd).

JAG har däremot haft svart hjälm (än..), svarta vantar/handskar och svarta stövlar. Har svart och royalblå vinterjacka/byxor samt marinblå vår/höst jacka. Övervägande beige/bruna toner på vanliga ridbyxor eller marinblå.

Är ju inne i en brun period så jag har såklart kärat ner mig i den bruna/beiga hjälmen. MEN jag har inte råd att köpa bruna stövlar också... så då känns det fel.

En svart hjälm har jag nu om det skulle behövas.

Vad skulle du ha valt?

*dagens lyxproblem*
 
Sv: Nytt hjälmköp på gång - färgbekymmer/matchingsproblem

Blå. Inte brun hjälm om du har svarta stövlar.....
 
Sv: Nytt hjälmköp på gång - färgbekymmer/matchingsproblem

har du en svart hjälm som är hel och fungerar kan du ju ta en annan färg nu :) . Men kommer du forsätta köra med brunt?
Isfall en brun hjälm! åker du i backen eller något så måste du ju ändå ha en ny. Hjälmarna kan man ju int ha hela livet häller. Ta den du tycker är finast å matchar er :D
 
Sv: Nytt hjälmköp på gång - färgbekymmer/matchingsproblem

Det borde funka med Grå/Marin då?
Grått passar ju med mitt svarta och jag har ju en hel del blå utrustning...
Annars funderar jag på Svart/Grå men då är det ju nästan samma som den hjälm jag har redan..
 
Sv: Nytt hjälmköp på gång - färgbekymmer/matchingsproblem

Är ju helt inne på brunt vad gäller sadel och så.
Men bruna stövlar känns lite otraditionellt på något sätt så det blev svarta när jag köpte dem, och det fanns knappt bruna hjälmar på den tiden..
Har dock Beigegula kängor, kanske ska köpa bruna shortchaps...
Fasiken vad svårt det blev.
Ändå rider jag knappt bland folk så inte är det någon som bryr sig mer än jag.
 
Sv: Nytt hjälmköp på gång - färgbekymmer/matchingsproblem

nej inte tvåfärgad! dom är så fula....
 
Sv: Nytt hjälmköp på gång - färgbekymmer/matchingsproblem

Det tycker inte jag... ;)
 
Sv: Nytt hjälmköp på gång - färgbekymmer/matchingsproblem

det tykr intejag häller :mad: haha.

men allså, inte måste man väl ha samma färg på hjälm å stövlar?
nejnej.. eller är jag ut å cyklar?. men nå funkar det med brun hjälm :)
 
Sv: Nytt hjälmköp på gång - färgbekymmer/matchingsproblem

...bidde ingen hjälm, hade beslutsångest och nej, jag kunde inte bestämma mig. La pengarna på ett till vintertäcke till hästen istället.
Tyvärr verkade det vara för litet.. så mest misslyckat alltså.
 

Liknande trådar

Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 356
Senast: Luzzan
·
Utrustning Helluw. Jag har en brunskäck på g hem till mig, vilka färger passar bäst? Jag avskyr beige , brunt och sånt hahah. Hon är en american...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: Wera
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: Wera
·
S
Utrustning Har ett litet problem här... Jo, jag har ett fuxsto på ca 140 cm med brun sadel o träns och mina svarta stövlar är för små *tumme ner*...
2
Svar
21
· Visningar
10 093
Senast: Catrool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp