Outfitfärg till fux?

S

Skogsmullen

Har ett litet problem här... Jo, jag har ett fuxsto på ca 140 cm med brun sadel o träns och mina svarta stövlar är för små *tumme ner* ;( Jag tävlar inte men älskar att ha en snygg outfit så nu undrar jag vad jag om jag ska ha bruna eller stövlar? Och nu har ponnyn svarta schabrak, mitt favorit schabrak har röd passpoal ;S Det ser antagligen inte klokt ut, haha :rofl:

Men nu vill jag ha lite idéer om vad jag ska ha för färg på stövlar o schabrak m.m. ;)
Min vinterjacka är grå och jag funderar på att köpa en klarblå klubbjacka med x) Vill ha tips tack! Bilder på allt kan fixas!

Vilka färger passar på en fux med brun sadel??? :confused: :confused: :eek:
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Lila är en fin färg på en fux. :)
Varför inte satsa på några enkla stark lila saker och resten en mjukare? =)
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Tack så mycket, ja lila blir säkert snyggt =):banana:
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Creme, brunt och marinblått är snyggast på fuxar, grönt kan funka oxå.
Vitt är snyggt på alla utom vita hästar.
Rosa, lila, rött och orange klär inte en fux..

Jag har svart sadel o träns på min fux men skickar med 2st bilder där han har marinblått och brunt.

254764_10150332365271011_828758_n.jpg


DSC_0092.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Outfitfärg till fux?

Jag har ett cremefärgat schabrak på ponnyn som kommer bli snyggt till sadeln :) :rofl:
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Min favoritfärg på fux är beige & brun! Marinblå, grön, kornblå och turkos tycker jag också är fint :) och har du svart hjälm tycker jag att du kan ha svarta stövlar, annars är brunt också fint, det kan du göra lite som du vill men jag gillar när stövlar och hjälm är samma färg ;) och det kanske blir lite för mycket pepparkaka om både du och pållen är helbruna :D
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Marin mixat med brun är sjukt snyggt på fuxar... Ja, har svart hjälm så ska nog fortsätta med det :) Många hoppryttare har ju brun sadel o svarta stövlar så de borde jag oxå kunna ha :rofl: Kan man vara svart/marin/brun? :confused:
 
Sv: Outfitfärg till fux?

allt beror på vilken fuxfärg hästen har för fux finns ju i en mängd olika nyanser...
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Mina fuxar har lite olika fuxfärger. Den ena är mer orange och den andra mer mörk röd. Men båda har vita tecken och ljus man/svans. Den mörkare röda har brunröd sadel. Och den mer orange har svart sadel.
Schabrak, täcken, lindor, grimmor etc brukar jag köpa beige, brunt, creme, vitt, marin, ljusblå(isblå), gult i olika varianter, turkost, mullvad, armegrönt etc.
Jag har inte rött, lila, orange(jo ngt rostfärgat schabrak med brun och creme passpoile) och rosa. Med undantag för ett täcke som bara är så sjukt bra och bara fanns i lila.
Jag tycker inte de färgerna är fint på fuxar - alls!
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Jag har en ljusfux (haflinger). Tycker både svart och brunt läder funkar. Sen så gillar jag lila, grått, beige så det nästan går lite ton i ton, marinblå. Gillar INTE rött, orange, gul på henne.
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Lila och grönt är snyggt till fuxar, jag har det till min egen.
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Tack för alla idéer :D Funderar ändå på att köpa mörkbruna stövlar till sadeln som oxå är mörkbrun :D Bestämmer mig antagligen när jag ser stövlarna :):)
Tack igen för alla idéer :D
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Jag, som varken gillar stövlar eller över huvud taget kan bestämma mig för färg, blev väldigt tacksam när jag hittade de här chapsen! :) Så det blev ett par bruna ridskor och dessa. A bit of both, så att säga.

LÄNK
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Har själv en fuxherre som är riktigt röd. Har oftast marinblått på honom vilket han är snyggast i, passpoalen är röd och vit på vissa vilket inte alls ser tokigt ut. Har testat grönt (läs tennisboll grön/gul färg), han är visserligen riktigt stilig men det är lite för häftigt för min smak ;)
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Marinblått hade jag alltid på min ponny som var fux! Det var alltid snyggt! Hade även ljusblått ganska ofta med matchande benlindor till schabraket med. Brunt passar också bra! :-)
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Jag har av någon konstig anledning alltid haft fuxar.:meh: Rödfuxar för det mesta. De har passat i grönt och guld. Den lite ljusare fuxen jag hade passade superfint i lime.
 
Sv: Outfitfärg till fux?

Håller med dig!
Creme, brunt, marin och grön ^^

Och btw -tröttnar du på det marinblå schockemöhleschabraket kan du sälja det till mig ;) ;)
 

Liknande trådar

Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 356
Senast: Luzzan
·
Avel Vi ska uppdatera våran databas, har fått uppgiften att lista hästens färger till rullister och ja jag började och insåg hur sjukt många...
Svar
14
· Visningar
4 813
Senast: Zuzzi
·
Utrustning Hej! I maj ska jag tävla en av ridskolans hästar i hoppnig. I vanliga fall kör jag med: * Mörkgrå kortärmad skjortoch ljusgrå...
Svar
14
· Visningar
1 991
Utrustning Hjälp mig välja! Ska köpa en EuroLite ridhjälm imorgon, men kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska välja. De finns enfärgat i...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: biffen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp