Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jardina, ponnyn mäter 148 cm UTAN skor och ca 149-150 cm MED skor. Förbundet vill inte riskera att Mustang går över den tillåtna höjden 151 cm MED skor.
inmätt som ponny, dock med ägaren innan.. alla gör så, kan räkna de ponnysarna som tävlar i rätt kategori på ett finger, typ. men börjar en så fortsätter ju andra..
ah okej! Jo, ponnyerna kan ju växa flera cm bara genom att muskla på sig.. Det är svårt det där.. Man borde mäta nåt annat, fast vad?
Jag vet en ponny som tävlar som b-ponny och den är 142 i mankhöjd.
När det är mycket pengar i sporten vågar folk helt enkelt inte säga till.
Denna ponnyn är med i flera stora cuper och meetings, alltså en "känd" ponny.
Att en ponny på 142 cm skulle vara inmätt som b-ponny tror jag faktiskt inte på.
Det är ganska sorgligt att folk vill ha en maxad ponny för att de tror att den är bättre på tävling då...Personligen tror jag att 99,9% av alla ponnyer där det står 148,0 o liknande är högre än 148.
Tycker det vore väääldigt lustigt med så många ponnyer som är exakt på gränsen.
VET även flera stycken som har varit det, i alla kategorier. (Tävlas inte längre, vad jag vet)
Sen håller jag (delvis) med någon annan om att åldern borde höjas, eller liknande.
Min häst är ~150 cm. Hon växte flera cm under första sommaren jag hade henne och då var hon 9-10 år.