Nytt träns (Tolga?)

G

Graendal

Ny brun sadel = nytt brunt träns! :)

Sadeln är ganska rödbrun i nyansen, och hyfsat mörk. Har kikat på Tolga bl a, och är lite kär i de tränsen. Men har inte lyckats hitta någon bild på hur Havanna ser ut, nån som har bild? Bara sett Tabacco, som är skitfin men som nog blir för ljust (om den inte mörknar väldigt när den oljas?).

Annars är jag öppen för förslag! Budgeten är väl runt 2000, vill ha så bra läder som möjligt. Och fin, rödbrun färg, som inte är sådär grålila som mörkbrunt brukar vara. Det är en dressyrhäst, men jag rider nästan aldrig med nosgrimma, så den behöver jag inte oroa mig så mkt över utseendet på, men engelsk eller aachen ska det vara iaf. :)

Hubertus i brunt? Stübben i havanna? Passiers och OS' bruna verkar vara väldigt mörka, stämmer det?

Hit me. :)
 
Sv: Nytt träns (Tolga?)

hubertus bruna är rödbrunt, du har väl sett mitt kandar på bild? :p

passier har en redwood. och dom billiga är också väldigt röda.
döbert har även dom lite röd ton, men är mkt mörkare.

kan du inte visa en bild på sadeln???? :)
 
Sv: Nytt träns (Tolga?)

Tolga har endast en brun färg, så tabacco o havanna är nog samma...
Jag har två Tolga träns o det är verkligen superkvalitet, snygga o otroligt fint läder! Mina har mörknat lite men är fortfarande ljusa men inte alls skrikiga i färgen. Har oljat in med Parafinolja o smort med stubbentvål. Har tyvärr igen bild..
 
Sv: Nytt träns (Tolga?)

Fixade en bild, iof på ett Cwd men de ser nästan exekt likadana ut, färgen är precis samma!
http://i65.photobucket.com/albums/h215/The-grinch/Cwd.jpg?t=1201348018
Det där är helt perfekt färg! :love: Åh, nu blev jag kär. Tack så mkt. :D

De bilder jag sett på brunt Tolga annars ser ut såhär. Och om det inte är en jättekonstig bild så lär väl det här vara tobacco och ditt havanna..?

Centaur: Ska till stallet ikväll, visst kan jag försöka fixa bild på underverket då. :)
 
Sv: Nytt träns (Tolga?)

Som sagt tror jag bara att Tolga gör träns i en brun färg, sen skiljer nog färgen mellan olika exemplar lite... Jag skulle våga satsa på ett ljust Tolga, ett av mina var så ljust som det på bilden när det köptes och blev jättemörkt vid inoljning, medans det andra var lite mörkare när jag köpte det och det mörknade inte lika mkt när det oljades in.
Ursäkta luddigt svar... :D Hoppas du förstår!
 
Sv: Nytt träns (Tolga?)

Ok, vad bra. :)

Du bor i Sthlm va? Köpte du dina på Hästgallerian där vid Ryttarstadion eller finns de någon annanstans också?
 
Sv: Nytt träns (Tolga?)

Jag tycker att det här från Jacson är skitsnyggt! Jag gillar det skarpt =)

Cikitasfrstadressyrtvling013.jpg
 
Sv: Nytt träns (Tolga?)

Ett är köpt på Hästgallerian, och det andra är köpt på Falsterbo-mässan.
 
Sv: Nytt träns (Tolga?)

Jag är väldigt nöjd med mitt träns från knights:

EFIT023.jpg


Vet dock inte om just den modellen finns kvar eller vad dom kostar nya nu (är ett par år sen jag köpte mitt och priset har gått upp). färgen finns dock kvar och den heter oakbark.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ny nosgrimma till mitt PS-träns, den gamla versionen av Flying Change, brunt (mörkbrunt?) Eftersom jag har använt aachen...
Svar
5
· Visningar
1 199
Senast: Buck
·
Utrustning Jag planerar att köpa ett nytt träns från Hööks nästa helg när den nya butiken i Kristianstad öppnar. De jag är mest nyfiken på är...
Svar
17
· Visningar
5 360
Senast: Riley
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 579
Senast: Hedwig02
·
B
Utrustning snälla hjälpsamma bukare, hjälp mig med mitt i-landsproblem. jag ska köpa en stubben nosgrimma i mörkbrunt o ska köpa ett brunt vanligt...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: butcrack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Hage

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp