Nytt träns (kandar)...

Sv: Nytt träns (kandar)...

Jag skulle också ville ha bredare nosgrimma egt, men det är ju helt omöjligt att hitta!! :crazy: Iaf om man inte vill lägga ut 7000 spänn.... Ända billiga med bred nosgrimma är ju Jacson, och då är hela tränset jätteklumpigt och färgen ful, och så har det inte hakar men spännen...
Om ni sett några snarlika fast med bredare nosgrimma så hojta till nu innan jag köper det här. :p

Sassy, ja det är tyglar med! :)

Jättefin färg på träns/kandaret!! Snyggt shabrak också!
Håller med om att nosgrimman är för smal för att vara kandar, men passar bra som träns.
Centaur skrev:
Jag skulle också ville ha bredare nosgrimma egt, men det är ju helt omöjligt att hitta!! :crazy:
Nejdå, det finns ett billigt kandar som är RIKTIGT fint :love: !
Germany Line heter märket, har ett eget och jag älskar det. Kostar 793kr, finns att beställa på ngn hemsida... minns inte vilken. Bred och supermjuk nosgrimma! Har hakar och även Jan Brink använder dom!

Kan nog bara prata varmt om kandaret :p . Har även det nyare nacksystemet som är väl och mjukt fodrat.
På bilderna har jag satt på ett eget pannband.
Bild 1
Bild 2
Bild 3

Busbarro: Jag letar efter hemsidan :)

Finns på H*nsbo sport och www.hastshopen.se (fast bara med svart/vit eller brun/vit. På h*nsbo finns även brun/brun och svart/svart).
http://www.willab.se/hansbosport/default.asp?PageNo=DEFAULT

Jan Brink med kandaret German Line (jag stavade fel innan).
736115.JPG

Själv hittade jag och mamma vårt i Falsterbo :D

Men finns det i brunt? Har bara sett det i svart...
Det gjorde det ja, såg det nu. :) Tyckte inte nosgrimman såg så jättebred ut egt? Men det var ju billigare.. Hmm kanske man skulle köpa det istället....

Senast ändrad:

Ah nu fick jag ju beslutsångest.... :p
Kanske ska beställa hem det German Line kandaret istället... Hmm... Men det har ju lite tråkigare brunfärg.

Det GL-kandaret jag sett i affären tycker jag har haft lite konstig fodring. Precis som att när man böjer nosgrimman så "veckar" fodret sig. Vet inte om det bara var den jag tittade på eller om det allmänt är så. Bilderna visade här i tråden såg ju verkligen trevliga ut!

Hade det vit fodring? Har sett vissa GL träns som har ganska plastig fodring. Men jag tänke nog ha helbrunt tror jag.. Eller kanske skulle vara snyggt med vitt också? Han har ju ingen bläs, bara en stjärn..

Ja, det var med vit fodring.

Jag tror din häst är skitsnygg i både helbrunt och med vit fodring. Kan inte riktigt bestämma mig för vad som skulle vara snyggast..

Har jättebeslutsångest!!!!! Ska jag ta Hubertus-kandaret, eller beställa hem ett GL? Isf helbrunt eller med vitt foder?? gaah vad svårt... :p

*Favina var visst inloggad här, jag är CENTAUR* ;)

Tycker det ser helt OK ut, passar de bra så är det att behålla tycker jag :)

Snyggt!!!

Kul att se att trenden med superblaffiga nosgrimmor verkar vara på tillbakagång.:)
Eller har du bara haft tur att hitta detta?

Passar inte hubertustränset bättre till sadeln..? Färgmässigt alltså.

Lägger min röst på Hubertus :d :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 087
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 922
Senast: QueenLilith
·
M
Utrustning Har precis fått hem ett nytt träns och vid första titten såå "åhååå trevligt läder :laugh:" Nästa var "ööööh va mycket remmar?????"...
Svar
7
· Visningar
1 390
Senast: M-Meduza
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare... 10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 876
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka