Nytt träns!

antiloop8

Trådstartare
:bump: :bump: :bump:
Japp i ag har jag äntligen beställt hem ett nytt träns till min kära gosse :banana:

Det blev ett Ja**on Boheme!

Någon som har ett sådant nu och som har något att säga om kvaliten?

boheme.jpg

Sv: Nytt träns!

Jag har ett sådant. Det var ganska stelt när det kom och nu efter ett halvår är det lite slitet på vissa ställen. Nosgrimman är fortfarande stel.

Nästan alla ridskolehästar har såna tror jag. Dom är jättestela fortfarande fast dom har haft dom i nästan ett år.

Stela!!! :eek:
Jag kände på ett sådant på G-gården idag och det var det tränset som var mjukast ju :crazy:

Min fd. sköthäst (rider honom fortfarande emellanåt) har ett sådant, tror att det är den modellen med fast hans är svart med svart foder. Det var väldigt hårt i början när jag började sköta honom, men jag smörjde det noggrannt någon gång i veckan samt lite enkelt efter varje ridpass och efter många smörjningar så mjuknade det ganska markant. Det är fin kvalité på det, ser nästan nytt ut! :)

Ska själv köpa ett träns (eller kandaret) från Jacson, tänker sedan köpa till en Jacson nogrimma av remontmodell och sätta på.

har tyvärr ingen erfarenhet av just DET tränset men du säger att dom är stela så varför inte lägga dom i en påse med olja i nått dygn :idea:

Har ett sådant men av modellen med tjockare nosgrimma.
Helt okej träns , något stort i stl.
Mitt är inte stelt utan mjukt och fint.
Färgen har hållit sej bra och är nöjd för det priset :)

Jag har ett sådant, brunt med vitt fodring. Som de andra sagt, lite stelt, men efter lite smörj så har det mjuknat. Helt ok för pengarna.

antiloop8 skrev:
:bump: :bump: :bump:
Japp i ag har jag äntligen beställt hem ett nytt träns till min kära gosse :banana:

Det blev ett Ja**on Boheme!

Någon som har ett sådant nu och som har något att säga om kvaliten?

boheme.jpg

Glömde ju skriva att det är det svarta med vitt foder som jag har beställt :o :bow:

Med tänke på priset är det väligt bra kvalité.

många i stallet har jacson träns, och några av ridskolehästarna.
Alla verkar nöjda. Tränsen är ju så fina, och seer dyrare ut.

Lite liten i stl tror jag.

stelheten i lädret försvinner med några olje-bad.

Jag har ett sådant :bump: Fast jag använder det inte :p Av någon konstig anledning har tränset blivit för många :angel: så just detta träns har kommit lite på sidan :D

Litet i storleken är det. Har gjort fler hål i sido styckena :idea: Tycker dock inte att det är stelt men har då också suttit och smort och smort och smmmmmooooort så att det blivit mjukt ;)

Det är t*ll sa*u om någon är intresserad. Pm:a i så fall :banana:

Min lilla Troll har ett sådannt, precis lika som på bilden. Köpte i höstas, bara använt fåtal ggr. men lädret känns mjukt och fint tycker jag.

men jag har ett annat träns som jag använder jämt, ett jacson cosmos fast med en jacson pullarnosgrimma till. det är tränset med smala remmar.
det tycker jag var mkt mjukare i början än det navarro jag har (boheme fast med bredare nosgrimma) och är jättemjukt och fint. ser ut som nytt fast jag haft det i över ett år! supernöjd!

241425131lZcmIa_ph.jpg

jag har ett sådant träns och det är allt annat än stelt! även när jag köpte det var det väldigt mjukt och fint!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på... 2
Svar
37
· Visningar
3 206
Senast: hastflicka
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka